“Eğer yüzyılın başlarıyla bir kıyaslama yaparsak, şairin İsveç toplumundaki konumunun son elli yıl içinde kökten değiştiğini görebiliriz. Günümüzde bizler, az ya da çok, önemsiz figürleriz. Şiir ise artık, eğer edebiyat dışı özellikleriyle dikkat çekmemişse, çok az insan için bir önem taşıyor,“ diye konuşuyor İsveçli şair Karl Vennberg.
Söyleyiş şekli, içerik ve biçim ne kadar değişirse değişsin, değişmeyen en büyük özelliği “doğa tutkusu“ olan İsveç şiiri, İskandiav şiirinin belkemiği durumunda.
... bu antoloji, İkinci Dünya Savaşı sonrası İsveç şiirinin bir panoramasını sunuyor.
“Eğer yüzyılın başlarıyla bir kıyaslama yaparsak, şairin İsveç toplumundaki konumunun son elli yıl içinde kökten değiştiğini görebiliriz. Günümüzde bizler, az ya da çok, önemsiz figürleriz. Şiir ise artık, eğer edebiyat dışı özellikleriyle dikkat çekmemişse, çok az insan için bir önem taşıyor,“ diye konuşuyor İsveçli şair Karl Vennberg.
Söyleyiş şekli, içerik ve biçim ne kadar değişirse değişsin, değişmeyen en büyük özelliği “doğa tutkusu“ olan İsveç şiiri, İskandiav şiirinin belkemiği durumunda.
... bu antoloji, İkinci Dünya Savaşı sonrası İsveç şiirinin bir panoramasını sunuyor.