IV. Mehmet Döneminde Osmanlı Avrupası'nda İhtida ve Fetih, az tanınan bir padişahın saltanatı sırasında gerçekleşen dönüşümlere ışık tutuyor: İmparatorluğu en geniş sınırlarına vardıran, ordu başında fethe çıkan "gazi" ve II. Viyana bozgununun gölgesi altındayken bile av tutkusunu devletin sorunlarıyla uğraşmaya tercih eden "avcı" IV. Mehmet dönemine.
Marc David Baer, onun başlattığı yeni ama kısa fetih çağının temel maotivasyon kaynağı olarak, hemen öncesinde özellikle İstanbul'da yoğunlaşan ve arınmacı nitelikler taşıyan yeni bir dinsel harekete dikkat çekiyor. Fetihlere eşlik eden, Müslüman halkı dindarlaştırma, Hıristiyanları, Yahudileri ve onların dinsel mekanlarını İslamlaştırma politikasını, bu politikayı yürütenlerin ideolojilerini ve tüm bunlara bağlı olarak dinsel coğrafyada meydana gelen belirgin değişimi berrak bir dille ele alan IV. Mehmet Döneminde Osmanlı Avrupası'nda İhtida ve Fetih, döneminin kaynaklarının özenle incelenmesine dayanıyor.
IV. Mehmet Döneminde Osmanlı Avrupası'nda İhtida ve Fetih, az tanınan bir padişahın saltanatı sırasında gerçekleşen dönüşümlere ışık tutuyor: İmparatorluğu en geniş sınırlarına vardıran, ordu başında fethe çıkan "gazi" ve II. Viyana bozgununun gölgesi altındayken bile av tutkusunu devletin sorunlarıyla uğraşmaya tercih eden "avcı" IV. Mehmet dönemine.
Marc David Baer, onun başlattığı yeni ama kısa fetih çağının temel maotivasyon kaynağı olarak, hemen öncesinde özellikle İstanbul'da yoğunlaşan ve arınmacı nitelikler taşıyan yeni bir dinsel harekete dikkat çekiyor. Fetihlere eşlik eden, Müslüman halkı dindarlaştırma, Hıristiyanları, Yahudileri ve onların dinsel mekanlarını İslamlaştırma politikasını, bu politikayı yürütenlerin ideolojilerini ve tüm bunlara bağlı olarak dinsel coğrafyada meydana gelen belirgin değişimi berrak bir dille ele alan IV. Mehmet Döneminde Osmanlı Avrupası'nda İhtida ve Fetih, döneminin kaynaklarının özenle incelenmesine dayanıyor.