Tanzimat'tan sonraki yenileşme dönemi Türk edebiyatının ikinci devrinde yetişen Abdülhak Hâmid, Türk edebiyatında şekil ve muhteva bakımından gerçek anlamda yenilikler yapmış, daha yaşarken "şâir-i âzam" unvanı ile anılmıştır. Türk edebiyatına gerçek mânada romantizmi getiren Hâmid ilhama bağlı bir şairdir. Aşk, tabiat, cemiyet, vatan, Tanrı, ölüm, âhiret, ruh, ezel-ebed gibi temaları konu edinen şair aynı zamanda aruz vezninin kalıplarını değiştirmiş, bazan da büsbütün yeni şekiller denemiştir. Şiire ferdî macerasını sokması ile de klasik şiir anlayışından ayrılır. Bu eser A. H. Tarhan külliyatının ilk cildidir.
Tanzimat'tan sonraki yenileşme dönemi Türk edebiyatının ikinci devrinde yetişen Abdülhak Hâmid, Türk edebiyatında şekil ve muhteva bakımından gerçek anlamda yenilikler yapmış, daha yaşarken "şâir-i âzam" unvanı ile anılmıştır. Türk edebiyatına gerçek mânada romantizmi getiren Hâmid ilhama bağlı bir şairdir. Aşk, tabiat, cemiyet, vatan, Tanrı, ölüm, âhiret, ruh, ezel-ebed gibi temaları konu edinen şair aynı zamanda aruz vezninin kalıplarını değiştirmiş, bazan da büsbütün yeni şekiller denemiştir. Şiire ferdî macerasını sokması ile de klasik şiir anlayışından ayrılır. Bu eser A. H. Tarhan külliyatının ilk cildidir.