Kınalızâde Ali Çelebi’nin Ahlâk-ı Alâ’ î isimli eseri, telif tarihinden itibaren gerek istinsah ve basım yoluyla, gerekse kendisinden sonra vücuda getirilen ahlâk metinlerine geniş ölçüde kaynak olarak aktarılmasıyla eşsiz bir vasfa sahiptir. Ahlâk-ı Alâ’ î’nin kıymeti, şahsî ahlaktan devlet yönetme adabına, dünyevî ahlâktan uhrevî mes’uliyete kadar bir yığın mevzuu derinlikli ve doyurucu işlemesinden ileri gelir. Sahasında bütün şark mirasını ve şarkın ahlâk sahasında devraldığı antik Yunan metinlerinin tesirlerini bünyesinde toplamış olan eser, dinî ve tasavvufî cepheleri bu mirasa ilave etmiş, seviyesi yüksek bir metindir. Eserde, Türkçenin 16. yüzyılda eriştiği geniş söz varlığı ve anlatım imkânları içinde işlenen mevzular, edebî bir üslupla ele alınmış, Arap ve Acem literatürü cömertçe kullanılmıştır.
Prof. Dr. Mustafa Koç tarafından hazırlanan eserin inceleme ve tıpkıbasımında Bursa İnebey Yazma Eser Kütüphanesi, Hüseyin Çelebi, 519 numarada kayıtlı yazma nüsha esas alınmıştır.
Kınalızâde Ali Çelebi’nin Ahlâk-ı Alâ’ î isimli eseri, telif tarihinden itibaren gerek istinsah ve basım yoluyla, gerekse kendisinden sonra vücuda getirilen ahlâk metinlerine geniş ölçüde kaynak olarak aktarılmasıyla eşsiz bir vasfa sahiptir. Ahlâk-ı Alâ’ î’nin kıymeti, şahsî ahlaktan devlet yönetme adabına, dünyevî ahlâktan uhrevî mes’uliyete kadar bir yığın mevzuu derinlikli ve doyurucu işlemesinden ileri gelir. Sahasında bütün şark mirasını ve şarkın ahlâk sahasında devraldığı antik Yunan metinlerinin tesirlerini bünyesinde toplamış olan eser, dinî ve tasavvufî cepheleri bu mirasa ilave etmiş, seviyesi yüksek bir metindir. Eserde, Türkçenin 16. yüzyılda eriştiği geniş söz varlığı ve anlatım imkânları içinde işlenen mevzular, edebî bir üslupla ele alınmış, Arap ve Acem literatürü cömertçe kullanılmıştır.
Prof. Dr. Mustafa Koç tarafından hazırlanan eserin inceleme ve tıpkıbasımında Bursa İnebey Yazma Eser Kütüphanesi, Hüseyin Çelebi, 519 numarada kayıtlı yazma nüsha esas alınmıştır.