Bu kitaptaki birer perdelik altı "No Oyunu", 1950-55 yılları arasında çağdaş oyunlar olarak Tokyo Tiyatrosu'nda sahneye kondu. Doğaldır ki, seyirci bu çağdaşlaştırılmış "No Oyun"larından, geleneksel oyunlara göre çok daha etkilenmektedir. Bu altı oyun, çok yetenekli bir dram yazarının zekasını ve yaratıcı gücünü ortaya koymaktadır. "Mişima", özgün oyunlardaki dehşet uyandıran simgesel havayı, çağdaş bir ortam içinde yeniden gündeme getirmeyi başarmıştır. Anlaşılan, geleneksel "No Oyunları"nın gerek yapısından, gerekse temalarından çok etkilenmiş olan Mişima, özgür bir çalışmayla oyunları çağdaşlaştırırken, bu oyunları günümüz seyircisine sevdirmek amacını da taşımaktadır. Önemli olan, çağdaş "No Oyunlarının", Japon tiyatrosuna yabancı olan seyirciler üzerinde bile kuvvetli ve vazgeçilmez bir etki yaratabilmesidir. -Donald Keene-
Bu kitaptaki birer perdelik altı "No Oyunu", 1950-55 yılları arasında çağdaş oyunlar olarak Tokyo Tiyatrosu'nda sahneye kondu. Doğaldır ki, seyirci bu çağdaşlaştırılmış "No Oyun"larından, geleneksel oyunlara göre çok daha etkilenmektedir. Bu altı oyun, çok yetenekli bir dram yazarının zekasını ve yaratıcı gücünü ortaya koymaktadır. "Mişima", özgün oyunlardaki dehşet uyandıran simgesel havayı, çağdaş bir ortam içinde yeniden gündeme getirmeyi başarmıştır. Anlaşılan, geleneksel "No Oyunları"nın gerek yapısından, gerekse temalarından çok etkilenmiş olan Mişima, özgür bir çalışmayla oyunları çağdaşlaştırırken, bu oyunları günümüz seyircisine sevdirmek amacını da taşımaktadır. Önemli olan, çağdaş "No Oyunlarının", Japon tiyatrosuna yabancı olan seyirciler üzerinde bile kuvvetli ve vazgeçilmez bir etki yaratabilmesidir. -Donald Keene-