Bilgiyi epistemik erdemler, bilişsel yetiler yoluyla açıkladığı için “erdem epistemolojisi” adını alan görüş Aristoteles'e kadar dayanır. Çağdaş epistemolojide Ernest Sosa'nın kurucusu olduğu bu görüşte “entelektüel erdem” merkezi kavramlardan biridir. Erdem epistemolojisi çağdaş epistemolojide bilgi konusunda yaşanan sorunları çözmeye aday önde gelen görüşlerden biridir. O sadece Gettier problemi çözümünde değil modern epistemolojide (klasik) temelci gerekçelendirmenin ve ayrıca bağdaşımcı gerekçelendirmenin terkedilmesine neden olan sorunların çözümünde de işlevsel görünür. Öte yandan bugün çağdaş epistemolojideki sorunların, özellikle modern epistemolojinin uzantıları olan sorunların kısmen Aristoteles'in erdem epistemolojisi yoluyla çözülmeye çalışılması İlkçağ felsefesinin “yeni” sorunların çözümünde ne kadar önemli olabileceğini gösteren açık bir örnek olsa gerek.
Kemal Batak'ın bu eseri, konuya kayda değer açılımlar getiriyor.
Bilgiyi epistemik erdemler, bilişsel yetiler yoluyla açıkladığı için “erdem epistemolojisi” adını alan görüş Aristoteles'e kadar dayanır. Çağdaş epistemolojide Ernest Sosa'nın kurucusu olduğu bu görüşte “entelektüel erdem” merkezi kavramlardan biridir. Erdem epistemolojisi çağdaş epistemolojide bilgi konusunda yaşanan sorunları çözmeye aday önde gelen görüşlerden biridir. O sadece Gettier problemi çözümünde değil modern epistemolojide (klasik) temelci gerekçelendirmenin ve ayrıca bağdaşımcı gerekçelendirmenin terkedilmesine neden olan sorunların çözümünde de işlevsel görünür. Öte yandan bugün çağdaş epistemolojideki sorunların, özellikle modern epistemolojinin uzantıları olan sorunların kısmen Aristoteles'in erdem epistemolojisi yoluyla çözülmeye çalışılması İlkçağ felsefesinin “yeni” sorunların çözümünde ne kadar önemli olabileceğini gösteren açık bir örnek olsa gerek.
Kemal Batak'ın bu eseri, konuya kayda değer açılımlar getiriyor.