Üç farklı mekân, üç farklıanlatıcının getirdiği bir iç dinanizm... Bireylerden yola çıkarak başarıyla gerçekleştirilen özenli bir toplum çözümlemesi... Hepsinden öte, insanı bir anda sarıp sarmalayan sıcak bir duygu seli: "Asmalı Pencere".
Utarit Bey'in Fikret Hanım ve ergenlik çağındaki oğulları Cudi ile yaşadıkları Yeşil düş adında bir Boğaziçi yalısı. Görülmemesi gereken bir şeyi görmüş olabilecekleri göz önüne alınarak ne kadar hizmetli varsa, bahçıvan, aşçı, uşak... Tümüne yol verilir.
Besleme kız Sırma da bunlardan biridir. Ancak yol verilmeyip ailenin eski bahçıvanı ile evlendirilmiş ve kendini bir anda Sivas'ın bir kenar mahallesinde, Hüsnü Efendi'nin, avlusunda mermer bir mezar taşının beklediği evinde bulmuştur.
Bir ayağı çukurda yaşlı ve hastalıklı bir koca... Bastırılmış güdüler... Bir o kadar güçlü bir toplumsal gözaltı...
Üç farklı mekân, üç farklıanlatıcının getirdiği bir iç dinanizm... Bireylerden yola çıkarak başarıyla gerçekleştirilen özenli bir toplum çözümlemesi... Hepsinden öte, insanı bir anda sarıp sarmalayan sıcak bir duygu seli: "Asmalı Pencere".
Utarit Bey'in Fikret Hanım ve ergenlik çağındaki oğulları Cudi ile yaşadıkları Yeşil düş adında bir Boğaziçi yalısı. Görülmemesi gereken bir şeyi görmüş olabilecekleri göz önüne alınarak ne kadar hizmetli varsa, bahçıvan, aşçı, uşak... Tümüne yol verilir.
Besleme kız Sırma da bunlardan biridir. Ancak yol verilmeyip ailenin eski bahçıvanı ile evlendirilmiş ve kendini bir anda Sivas'ın bir kenar mahallesinde, Hüsnü Efendi'nin, avlusunda mermer bir mezar taşının beklediği evinde bulmuştur.
Bir ayağı çukurda yaşlı ve hastalıklı bir koca... Bastırılmış güdüler... Bir o kadar güçlü bir toplumsal gözaltı...