Tepedelenlizade Hüseyin Kamil gerek edebiyat tartışmalarında gerekse edebi eserlerinde yaşamındaki aynı zevk, nezaket ve zerafetiyle modernleşme probleminin edebiyat insan duygu ve düşünceyle buluştuğu noktada Türk modernleşmesinin santimantalizmi kültleştirmesi sürecinin somut ifadesidir.
Tepedelenlizade'yi de kendi devrindeki duyuş biçimini de belirleyen santimantalizm yine aynı düşüncenin sonucu olarak ortaya çıkan ve hemen bütün edebiyat araştırmacılarının doğubatı çatışması ya da yanlış batılılaşma problemi ifadeleriyle ortaya koydukları durumun kendisi olarak gerçekte yalnızca gelip geçici bir dönemsel duyuş biçiminin değil modernleşmenin Türk Modernleşmesi sürecinde edebi ve düşünsel arka planında – entellektüelizm- algılanma biçimidir.
Santimantalizm, temelinde yaşanmışlık değeri orada olmayan şeyin varmış gibi gösterilmesi sahtelik ve yapaylığıdır.
Tepedelenlizade Hüseyin Kamil gerek edebiyat tartışmalarında gerekse edebi eserlerinde yaşamındaki aynı zevk, nezaket ve zerafetiyle modernleşme probleminin edebiyat insan duygu ve düşünceyle buluştuğu noktada Türk modernleşmesinin santimantalizmi kültleştirmesi sürecinin somut ifadesidir.
Tepedelenlizade'yi de kendi devrindeki duyuş biçimini de belirleyen santimantalizm yine aynı düşüncenin sonucu olarak ortaya çıkan ve hemen bütün edebiyat araştırmacılarının doğubatı çatışması ya da yanlış batılılaşma problemi ifadeleriyle ortaya koydukları durumun kendisi olarak gerçekte yalnızca gelip geçici bir dönemsel duyuş biçiminin değil modernleşmenin Türk Modernleşmesi sürecinde edebi ve düşünsel arka planında – entellektüelizm- algılanma biçimidir.
Santimantalizm, temelinde yaşanmışlık değeri orada olmayan şeyin varmış gibi gösterilmesi sahtelik ve yapaylığıdır.