İkinci El
1939 baharı. Tatilciler Avusturya'da bir tatil kasabası olan Badenheim'ı geçici olarak işgal etmek üzeredir. Yerli halk; eczacıyla ruh hastası karısı, kasabanın iki fahişesi, pastane sahibi kendilerini ziyaretçi akınına ve bereketli geçecek bir sezona hazırlamaktadırlar, bu arada uçuk organizatör Dr. Pappenheim Sanat Festivali'ni düzenlemeye çalışmaktadır.
Ama kısa süre sonra, şaibeli “Sağlık Dairesi“ sinsi güçlerini kullanmaya başlar. Kasaba dış dünyaya kapatılır, yiyecek stokları erir ve tatilciler dahil bütün Yahudilerden Polonya'ya göç etmek için hazırlanmaları istenir. Bu uygulamaların ardındaki gerçeği kabullenmek istemeyen Badenheim sakinleri kendilerini bekleyen trajik sonu görememektedirler... Roman hiçbir şekilde gerçekçi değil.
Öyle yoğun stilize edilmiş ki, komik bir kukla operası kisvesi altında bir kâbus olarak karşımıza çıkıyor. Başka bir deyişle, bu kitap, hayat değil, sanattır, Kafka'nın ilk hikâyeleri Dava ve Dönüşüm nasılsa öyle.
İkinci El
1939 baharı. Tatilciler Avusturya'da bir tatil kasabası olan Badenheim'ı geçici olarak işgal etmek üzeredir. Yerli halk; eczacıyla ruh hastası karısı, kasabanın iki fahişesi, pastane sahibi kendilerini ziyaretçi akınına ve bereketli geçecek bir sezona hazırlamaktadırlar, bu arada uçuk organizatör Dr. Pappenheim Sanat Festivali'ni düzenlemeye çalışmaktadır.
Ama kısa süre sonra, şaibeli “Sağlık Dairesi“ sinsi güçlerini kullanmaya başlar. Kasaba dış dünyaya kapatılır, yiyecek stokları erir ve tatilciler dahil bütün Yahudilerden Polonya'ya göç etmek için hazırlanmaları istenir. Bu uygulamaların ardındaki gerçeği kabullenmek istemeyen Badenheim sakinleri kendilerini bekleyen trajik sonu görememektedirler... Roman hiçbir şekilde gerçekçi değil.
Öyle yoğun stilize edilmiş ki, komik bir kukla operası kisvesi altında bir kâbus olarak karşımıza çıkıyor. Başka bir deyişle, bu kitap, hayat değil, sanattır, Kafka'nın ilk hikâyeleri Dava ve Dönüşüm nasılsa öyle.