Bir güzel sanat ürünü olan edebi eser (şiir, hikaye, roman, tiyatro), estetik bir terkiptir. Başta muhteva, yapı, dil ve üslup olmak üzere pek çok unsurdan teşekkül eden bu terkibin gerçek manada anlaşılıp yorumlanabilmesi ve -özellikle- edebiyat bilimcisinin ciddi biçimde hazırlıklı ve donanımlı olmasını gerektirir. Söz konusu birikim ve donanım, edebiyat teorisi, edebiyat tenkidi, edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi, edebiyat eğitimi ve karşılaştırmalı edebiyat'tan oluşan edebiyat bilimi'nin verileyirle elde edilebilir.
Tanzimat Sonrası Türk Edebiyatının beslendiği ana kaynaklardan birinin Batı Edebiyatı / Edebiyatları olduğu bilinen bir gerçektir. Edebi eserin muhtevasındaki dünya görüşünden, türüyle ilgili unsurlara, sahip olduğu estetik değerlerden üslubuna kadar uzanabilen bu tesir, 1860 sonrası Türk edebiyatı üzerinde kafa yoran insanın, Batı edebiyatlarındaki edebi akımları iyi bilmesini zaruri kılar.
Edebiyat akımını; "Bir grup sanatkarın belli bir dönemde, ortak dünya görüşü, estetik, sanat ve edebiyat anlayışı çerçevesinde oluşturdukları edebiyat hareketi; bu anlayış ve hareket çevresinde kaleme aldıkları edebi eserlerin oluşturduğu bütün" şeklinde tarif etmek mümkündür.
Elinizdeki Batı Edebiyatında Edebi Akımlar'da, Batı edebiyatlarında yayıgın bir biçimde görülen belli başlı edebiyat akımları (hümanizm, klasisizm, romantizm, realizm, naturalizm, parnasizm, sembalizm, empresyonizm, eksperyonizm, kübizm, letrizm, dadizm, sürrealizm, ekzistansiyalizm, post modernizm) tek tek ele alınıp anlatılmıştır.
Okuyucuyu konuya hazırlamak amacını taşıyan Giriş'ten sonraki birinci bölümde, önce bütün akımların genel bir tanımları / tanıtımları yapılmış, doğuş zeminleri üzerinde durulmuş; ardından sanat / edebiyattaki ilke ve nitelikleri tespit ve izah edilmiş: son olarak da bellibaşlı temsilcileri ve eserleri sıralanmıştır. Üç "değerlendirme" den oluşan ikinci bölüm'de, akımların edebi eserlerdeki somut yansımaları örneklenmeye çalışılmıştır. Kitabın üçüncü bölümünde ise, 24 sanatkara ait 34 edebi metne yer verilmiştir.
Bir güzel sanat ürünü olan edebi eser (şiir, hikaye, roman, tiyatro), estetik bir terkiptir. Başta muhteva, yapı, dil ve üslup olmak üzere pek çok unsurdan teşekkül eden bu terkibin gerçek manada anlaşılıp yorumlanabilmesi ve -özellikle- edebiyat bilimcisinin ciddi biçimde hazırlıklı ve donanımlı olmasını gerektirir. Söz konusu birikim ve donanım, edebiyat teorisi, edebiyat tenkidi, edebiyat tarihi, edebiyat sosyolojisi, edebiyat eğitimi ve karşılaştırmalı edebiyat'tan oluşan edebiyat bilimi'nin verileyirle elde edilebilir.
Tanzimat Sonrası Türk Edebiyatının beslendiği ana kaynaklardan birinin Batı Edebiyatı / Edebiyatları olduğu bilinen bir gerçektir. Edebi eserin muhtevasındaki dünya görüşünden, türüyle ilgili unsurlara, sahip olduğu estetik değerlerden üslubuna kadar uzanabilen bu tesir, 1860 sonrası Türk edebiyatı üzerinde kafa yoran insanın, Batı edebiyatlarındaki edebi akımları iyi bilmesini zaruri kılar.
Edebiyat akımını; "Bir grup sanatkarın belli bir dönemde, ortak dünya görüşü, estetik, sanat ve edebiyat anlayışı çerçevesinde oluşturdukları edebiyat hareketi; bu anlayış ve hareket çevresinde kaleme aldıkları edebi eserlerin oluşturduğu bütün" şeklinde tarif etmek mümkündür.
Elinizdeki Batı Edebiyatında Edebi Akımlar'da, Batı edebiyatlarında yayıgın bir biçimde görülen belli başlı edebiyat akımları (hümanizm, klasisizm, romantizm, realizm, naturalizm, parnasizm, sembalizm, empresyonizm, eksperyonizm, kübizm, letrizm, dadizm, sürrealizm, ekzistansiyalizm, post modernizm) tek tek ele alınıp anlatılmıştır.
Okuyucuyu konuya hazırlamak amacını taşıyan Giriş'ten sonraki birinci bölümde, önce bütün akımların genel bir tanımları / tanıtımları yapılmış, doğuş zeminleri üzerinde durulmuş; ardından sanat / edebiyattaki ilke ve nitelikleri tespit ve izah edilmiş: son olarak da bellibaşlı temsilcileri ve eserleri sıralanmıştır. Üç "değerlendirme" den oluşan ikinci bölüm'de, akımların edebi eserlerdeki somut yansımaları örneklenmeye çalışılmıştır. Kitabın üçüncü bölümünde ise, 24 sanatkara ait 34 edebi metne yer verilmiştir.