Em listika dawin ya Cuma Boynukara, mina listikek protesto dixwinin. Bepar, listikek protesto ya dijdozinen li ser benderen hişe “şareza”ye. “Hişe şareza”, li ve, nuneriya hişe pergala raser dike.
Boynukara, pirsgireke di nava erdenigarek cuda de birexistin dike. Cudabuyina xwendekar, temaşekar, ve care ji Emerikaya Latin, ji Meizrabotan, ji Enedole ve tete veqatandin u bi Efriqa ya Reşik ve teye keşandin. Niviskar; listika Bepar bona nezirkirina rewşenbiren ku li ser nave “azad bun”, “nişandayina rastiyan” u “li diji ciheditine sekinin” protestoyen xwe ji bi awahiyen cuda ve nişan dayihe, nivisandiye. Bepar, listikek ji çar kesi, perdeyek u ji monologek mina ‘‘Gotina Dawin” e pek te ye.
Cuma Boynukara'nın oyunu Yoksun'u bir protesto oyunu olarak okuyoruz. Medeni aklın limanları üzerine karşı tezler içerin bir protesto oyunu. “Medeni akıl”, baskın sistemin aklını temsil ediyor burada.
Boynukara, sorunu farklı bir coğrafya içinde örgütlüyor. Okuyucunun, izleyicinin farkındalığı, bu kez Latin Amerika'dan, Mezopotamya'dan koparılıp Kara Afrika'ya taşınıyor. Yazar, “özgürleşme”, gerçekleri gösterme” ve “ayrımcılığa karşı olma” adına, protestolarını değişik biçimlerde gerçekleştirmiş aydınlara adanmış bir oyun olarak kaleme almış Yoksun'u. Yoksun, dört kişilik, tek perde ve “son söz“ niteliği taşıyan kısa bir monologdan oluşmuş bir oyun.
Em listika dawin ya Cuma Boynukara, mina listikek protesto dixwinin. Bepar, listikek protesto ya dijdozinen li ser benderen hişe “şareza”ye. “Hişe şareza”, li ve, nuneriya hişe pergala raser dike.
Boynukara, pirsgireke di nava erdenigarek cuda de birexistin dike. Cudabuyina xwendekar, temaşekar, ve care ji Emerikaya Latin, ji Meizrabotan, ji Enedole ve tete veqatandin u bi Efriqa ya Reşik ve teye keşandin. Niviskar; listika Bepar bona nezirkirina rewşenbiren ku li ser nave “azad bun”, “nişandayina rastiyan” u “li diji ciheditine sekinin” protestoyen xwe ji bi awahiyen cuda ve nişan dayihe, nivisandiye. Bepar, listikek ji çar kesi, perdeyek u ji monologek mina ‘‘Gotina Dawin” e pek te ye.
Cuma Boynukara'nın oyunu Yoksun'u bir protesto oyunu olarak okuyoruz. Medeni aklın limanları üzerine karşı tezler içerin bir protesto oyunu. “Medeni akıl”, baskın sistemin aklını temsil ediyor burada.
Boynukara, sorunu farklı bir coğrafya içinde örgütlüyor. Okuyucunun, izleyicinin farkındalığı, bu kez Latin Amerika'dan, Mezopotamya'dan koparılıp Kara Afrika'ya taşınıyor. Yazar, “özgürleşme”, gerçekleri gösterme” ve “ayrımcılığa karşı olma” adına, protestolarını değişik biçimlerde gerçekleştirmiş aydınlara adanmış bir oyun olarak kaleme almış Yoksun'u. Yoksun, dört kişilik, tek perde ve “son söz“ niteliği taşıyan kısa bir monologdan oluşmuş bir oyun.