Bir yanda engizisyon tarafından aforoz edilerek yasaklanmış olan eserler ve belgeler, diğer yanda yüzlerce yıldır yasaklı bilgilerini birtakım işaretlerle, sayılarla kuşaktan kuşağa aktaran Leonardo da Vinci, Dante, Shakespeare, Voltaire gibi sır taşıyıcıları...
Philipp Vandenberg bu romanında; esrarengiz bir trafik kazasında hayatını kaybeden Guido adındaki antikacının arabasında bulunan lanetli bir Kıpti Parşömenin ölüm getiren hikâyesini anlatıyor. Kuzey Mısır'ın Nag Hammadi bölgesinde define avcıları tarafından bulunan parşömenin kopyalarından birinde, tarihin en gizemli kişiliklerinden biri olan ve hakkında çeşitli rivayetler dolaşan Barabbas'm adı geçmekte ve onun yazdığı varsayılan Barabbas Incili'ne yer verilmektedir. Bu ad aynı zamanda, Leonardo da Vinci'nin "Gül Bahçesindeki Madonna" adlı tablosunda da, şifrelenmiş bir şekilde yer almaktadır. Barabbas adı ve onun yazılı olduğu parşömenin varlığı, yalnızca ölen antikacının eşi Anne von Seydlitz'in yaşamını altüst etmekle kalmaz, Papalık kurumunu ve Hıristiyanlığa inanan milyonlarca insanın inancını da ciddi şekilde tehdit eder. Dolayısıyla, hem Barabbas adı ortadan kaldırılmalı, hem de Barabbas încili'nin yer aldığı bu parşömen yok edilmelidir.
Bu kargaşa sırasında Vinci'nin tablosu, gerçeği açığa çıkarma çabasındaki bir profesörün saldırısına uğrar. Parşömenin aslını ele geçirmek isteyen Orfeus Tarikatı, Roma Kilisesi ve Müslüman bir grubun arasında da acımasız bir mücadele başlar.
Bir yanda engizisyon tarafından aforoz edilerek yasaklanmış olan eserler ve belgeler, diğer yanda yüzlerce yıldır yasaklı bilgilerini birtakım işaretlerle, sayılarla kuşaktan kuşağa aktaran Leonardo da Vinci, Dante, Shakespeare, Voltaire gibi sır taşıyıcıları...
Philipp Vandenberg bu romanında; esrarengiz bir trafik kazasında hayatını kaybeden Guido adındaki antikacının arabasında bulunan lanetli bir Kıpti Parşömenin ölüm getiren hikâyesini anlatıyor. Kuzey Mısır'ın Nag Hammadi bölgesinde define avcıları tarafından bulunan parşömenin kopyalarından birinde, tarihin en gizemli kişiliklerinden biri olan ve hakkında çeşitli rivayetler dolaşan Barabbas'm adı geçmekte ve onun yazdığı varsayılan Barabbas Incili'ne yer verilmektedir. Bu ad aynı zamanda, Leonardo da Vinci'nin "Gül Bahçesindeki Madonna" adlı tablosunda da, şifrelenmiş bir şekilde yer almaktadır. Barabbas adı ve onun yazılı olduğu parşömenin varlığı, yalnızca ölen antikacının eşi Anne von Seydlitz'in yaşamını altüst etmekle kalmaz, Papalık kurumunu ve Hıristiyanlığa inanan milyonlarca insanın inancını da ciddi şekilde tehdit eder. Dolayısıyla, hem Barabbas adı ortadan kaldırılmalı, hem de Barabbas încili'nin yer aldığı bu parşömen yok edilmelidir.
Bu kargaşa sırasında Vinci'nin tablosu, gerçeği açığa çıkarma çabasındaki bir profesörün saldırısına uğrar. Parşömenin aslını ele geçirmek isteyen Orfeus Tarikatı, Roma Kilisesi ve Müslüman bir grubun arasında da acımasız bir mücadele başlar.