İkinci El
Cemil Kavukçu'yu okurlarımız önce 1996 yılında Sait Faik Öykü Ödülüne değer görülen Uzak Noktalara Doğru adlı öykü kitabıyla tanıdılar, sonra da Yalnız Uyuyanlar İçin adlı öykü kitabıyla. Bu kitapların ikisi de Can Yayınları arasında çıktı. Bu kez yazarımız yeni öyküleriyle buluşturuyor okurlarını. Kavukçu, `İyi bildiğim insanları, çevreleri yazmaya çalışıyorum,' diyor, `bulundukları mekâna sığamayan, bunu aşmak için düş kuran, içen ya da içsel yolculuklara çıkan insanları. Çizgi dışı yaşam süren insanlara saygı duyuyorum, sıradanlaşmak yerine tükenişi seçseler de.' Öykülerindeki yalın, abartısız dil, canlı anlatım, sıradan insanların sıradan yaşamlarından küçük serüvenler çıkarması, tarafsız bir gözlem gücüyle umarsız küçük insanların, küçük dünyalarına kolaylıkla girebilmesi ve bu dünyaları ustalıkla çözümlemesi, Cemil Kavukçu'nun başarısını sürekli, Türk öykücülüğünde ulaştığı noktayı haklı kılıyor. Bilinen Bir Sokakta Kaybolmak'taki öyküler, birbirinden bağımsız görünen üç bölümde toplanmışsa da, öykü kahramanlarının çeşitli öykülerde görünüp kaybolması bu öyküler arasında incecik bir bağ oluşturuyor, tanıdık insanlarla farklı mekânlarda yeniden buluşmamızı, öykülerle yakınlaşmamızı sağlıyor. Cemil Kavukçu'nun başarısı da burada yatıyor: İncelikli bir gözlem gücü, yalın bir anlatım, ustalıkla kullanılan bir dil.
İkinci El
Cemil Kavukçu'yu okurlarımız önce 1996 yılında Sait Faik Öykü Ödülüne değer görülen Uzak Noktalara Doğru adlı öykü kitabıyla tanıdılar, sonra da Yalnız Uyuyanlar İçin adlı öykü kitabıyla. Bu kitapların ikisi de Can Yayınları arasında çıktı. Bu kez yazarımız yeni öyküleriyle buluşturuyor okurlarını. Kavukçu, `İyi bildiğim insanları, çevreleri yazmaya çalışıyorum,' diyor, `bulundukları mekâna sığamayan, bunu aşmak için düş kuran, içen ya da içsel yolculuklara çıkan insanları. Çizgi dışı yaşam süren insanlara saygı duyuyorum, sıradanlaşmak yerine tükenişi seçseler de.' Öykülerindeki yalın, abartısız dil, canlı anlatım, sıradan insanların sıradan yaşamlarından küçük serüvenler çıkarması, tarafsız bir gözlem gücüyle umarsız küçük insanların, küçük dünyalarına kolaylıkla girebilmesi ve bu dünyaları ustalıkla çözümlemesi, Cemil Kavukçu'nun başarısını sürekli, Türk öykücülüğünde ulaştığı noktayı haklı kılıyor. Bilinen Bir Sokakta Kaybolmak'taki öyküler, birbirinden bağımsız görünen üç bölümde toplanmışsa da, öykü kahramanlarının çeşitli öykülerde görünüp kaybolması bu öyküler arasında incecik bir bağ oluşturuyor, tanıdık insanlarla farklı mekânlarda yeniden buluşmamızı, öykülerle yakınlaşmamızı sağlıyor. Cemil Kavukçu'nun başarısı da burada yatıyor: İncelikli bir gözlem gücü, yalın bir anlatım, ustalıkla kullanılan bir dil.