'Neredeyse bütün ressamların defterleri vardır. Çoğunun her zaman, her yerde elenen altındadır bu küçük tezgah. Kahvede, vapurda, parkta, yolculukta, yaşam iki yanlarından akıp giderken usulca defteri kalemi çıkarır, bir akbüyü törenine girişirler yer ve zaman elverdiğince.
Kimi görsel notlarını alır bu deftere, ileride boyanacak tuvallerin, büyük boyutlu resimlerin taslaklarını çizer, ilk biçim sorunlarıyla kapışır; kimi sözle aydınlatır çizgilerin açacağı yolu, dizeler, sözcükler döşer kağıda; kimi fotoğraflar, gazete kesikleri, otobüs biletleri, güz yaprakları derler. Burhan Uygur da defterli bir ressamdı...'
Samih Rifat'ın önsözüyle sunduğumuz “Bir Kitapta Resim Şart“,* Burhan Uygur'un defterlerinin yanı sıra şiir kitaplarındaki resimleme ve yazılarından oluşuyor. Bugün artık olmayan bir sanatçının yaşarkenki esinleri, o esinlerin eskizleri ve kendine özgü renkli bir dünyaya açılan sayfalar...
'Neredeyse bütün ressamların defterleri vardır. Çoğunun her zaman, her yerde elenen altındadır bu küçük tezgah. Kahvede, vapurda, parkta, yolculukta, yaşam iki yanlarından akıp giderken usulca defteri kalemi çıkarır, bir akbüyü törenine girişirler yer ve zaman elverdiğince.
Kimi görsel notlarını alır bu deftere, ileride boyanacak tuvallerin, büyük boyutlu resimlerin taslaklarını çizer, ilk biçim sorunlarıyla kapışır; kimi sözle aydınlatır çizgilerin açacağı yolu, dizeler, sözcükler döşer kağıda; kimi fotoğraflar, gazete kesikleri, otobüs biletleri, güz yaprakları derler. Burhan Uygur da defterli bir ressamdı...'
Samih Rifat'ın önsözüyle sunduğumuz “Bir Kitapta Resim Şart“,* Burhan Uygur'un defterlerinin yanı sıra şiir kitaplarındaki resimleme ve yazılarından oluşuyor. Bugün artık olmayan bir sanatçının yaşarkenki esinleri, o esinlerin eskizleri ve kendine özgü renkli bir dünyaya açılan sayfalar...