Gilman, muhteşem kadın ütopyası Kadınlar Ülkesi'nin ardından bu kez bir distopya kaleme alıyor: Bizim Ülkemiz. Bu kitapta öykü, kadınların anlamlı farklar yaratabileceği gerçek dünyaya taşınmıştır. Ellador, yüzyıllardır dış dünyayla bağlantısı olmayan anaerkil bir toplumda, ortaklaşmacı bir kültür içinde yetişmiştir. Ülkelerini keşfeden bir erkekle birlikte cesur bir adım atar ve dünyaya açılır. Nefret, cinsiyet ayrımcılığı, kaos, ırkçılık ve zalimlikle dolu savaş içindeki dünyayı görür. Ataerkil toplumun zayıflıkları, tutarsızlıkları, gülünç sayılacak varsayımları, pek çok değişik kılığa girmiş otoriterliği her adımda karşısına çıkar. Zaman zaman hüsrana uğrasa da yalın çözümler önererek bize hep umut verir.
Bizim Ülkemiz'de günümüzde de başımıza dertler açmayı sürdüren toplumsal çatlakları ele alan Gilman, ne feminist ayrılıkçılığı ne donkişotvari kaçışçılığı önerir. Bunun yerine, akıl, toplumsal eylem ve cinsiyetler arası işbirliği talep eder. Böylelikle Kadınlar Ülkesi'nin anlamını çarpıcı şekilde genişleten Bizim Ülkemiz, bir devam kitabı olmanın çok ötesine geçer.
- Charlotte P. Gilman
Charlotte Perkins Gilman, 3 Temmuz 1860'ta Hartford'da doğdu. Birinci dalga feminist akımın önde gelen kalemlerinden olan Gilman çok sayıda hikaye, şiir, roman ve kurgu dışı eser yazdı. En önemlilerinden biri olan Kadınlar ve Ekonomi (1898; Kaynak Yay., 1986) evle piyasanın cinsiyetçi kesişimi üzerine güçlü bir analiz içerir. Bugün en çok hatırlanan hikayesi Sarı Duvar Kağıdı (1892; Otonom Yay., 2012) ise delilik üzerine yapılmış ürpertici bir çalışma olup güçlü otobiyografik öğeler taşır. Ayrıca Gilman, 1909'dan 1916'ya kadar yedi yıl boyunca ayda bir yayımlanan iddialı, devasa ve çok yönlü The Forerunner dergisinin yayımcısı ve tek yazarıydı. Bir feminist ütopya olan Kadınlar Ülkesi ve devamında kaleme aldığı distopya sayılabilecek Bizim Ülkemiz, bu dergide tefrikalar halinde yayınlanmıştı. Gilman, mücadeleyle geçen radikal bir yaşamın ardından 17 Ağustos 1935'te aramızdan ayrıldı.
Gilman, muhteşem kadın ütopyası Kadınlar Ülkesi'nin ardından bu kez bir distopya kaleme alıyor: Bizim Ülkemiz. Bu kitapta öykü, kadınların anlamlı farklar yaratabileceği gerçek dünyaya taşınmıştır. Ellador, yüzyıllardır dış dünyayla bağlantısı olmayan anaerkil bir toplumda, ortaklaşmacı bir kültür içinde yetişmiştir. Ülkelerini keşfeden bir erkekle birlikte cesur bir adım atar ve dünyaya açılır. Nefret, cinsiyet ayrımcılığı, kaos, ırkçılık ve zalimlikle dolu savaş içindeki dünyayı görür. Ataerkil toplumun zayıflıkları, tutarsızlıkları, gülünç sayılacak varsayımları, pek çok değişik kılığa girmiş otoriterliği her adımda karşısına çıkar. Zaman zaman hüsrana uğrasa da yalın çözümler önererek bize hep umut verir.
Bizim Ülkemiz'de günümüzde de başımıza dertler açmayı sürdüren toplumsal çatlakları ele alan Gilman, ne feminist ayrılıkçılığı ne donkişotvari kaçışçılığı önerir. Bunun yerine, akıl, toplumsal eylem ve cinsiyetler arası işbirliği talep eder. Böylelikle Kadınlar Ülkesi'nin anlamını çarpıcı şekilde genişleten Bizim Ülkemiz, bir devam kitabı olmanın çok ötesine geçer.
- Charlotte P. Gilman
Charlotte Perkins Gilman, 3 Temmuz 1860'ta Hartford'da doğdu. Birinci dalga feminist akımın önde gelen kalemlerinden olan Gilman çok sayıda hikaye, şiir, roman ve kurgu dışı eser yazdı. En önemlilerinden biri olan Kadınlar ve Ekonomi (1898; Kaynak Yay., 1986) evle piyasanın cinsiyetçi kesişimi üzerine güçlü bir analiz içerir. Bugün en çok hatırlanan hikayesi Sarı Duvar Kağıdı (1892; Otonom Yay., 2012) ise delilik üzerine yapılmış ürpertici bir çalışma olup güçlü otobiyografik öğeler taşır. Ayrıca Gilman, 1909'dan 1916'ya kadar yedi yıl boyunca ayda bir yayımlanan iddialı, devasa ve çok yönlü The Forerunner dergisinin yayımcısı ve tek yazarıydı. Bir feminist ütopya olan Kadınlar Ülkesi ve devamında kaleme aldığı distopya sayılabilecek Bizim Ülkemiz, bu dergide tefrikalar halinde yayınlanmıştı. Gilman, mücadeleyle geçen radikal bir yaşamın ardından 17 Ağustos 1935'te aramızdan ayrıldı.