Şu gerçek belirtilmeli ki, üç aşama yasasında, teoloji ve metafizik öznel olarak bilginin duruş noktasından değerlendirilir. Bizim doğa yasalarındaki bilgimize kıyasla ehil değildirler. Ama eğer (kuşkusuz teolojide, ama tam anlamıyla dinde) bilgi ile değil, pratik ile ilişkili fazladan bir öğe ortaya çıkarsa, o üç aşama yasası kabul edildiyse bile, sağlam kalacaktır.
Ama yine de sosyoloji çağlar boyunca inan kuşaklarının dayanışması fikri üzerine temellenmiştir, ilerleme ve düzen arasındaki bağlantıyı kurmuştur, geçmişin yalnızca belirgin şekilde pozitif ruha aykırı olan ürünlerini yok etme ve yerlerine yenilerini koyma ihtiyacını ve aksine, daha yüksek bir durum için yolu açan herşeyi dinsel olarak muhafaza etme ihtiyacını yerleştirmiştir. O halde Auguste Comte felsefeyi bilim ve siyasetin arasına çoktan soktuğu için artık, onun felsefe ve siyasetin arasına dini sokmasını engelleyecek hiçbir şey yoktur.
Şu gerçek belirtilmeli ki, üç aşama yasasında, teoloji ve metafizik öznel olarak bilginin duruş noktasından değerlendirilir. Bizim doğa yasalarındaki bilgimize kıyasla ehil değildirler. Ama eğer (kuşkusuz teolojide, ama tam anlamıyla dinde) bilgi ile değil, pratik ile ilişkili fazladan bir öğe ortaya çıkarsa, o üç aşama yasası kabul edildiyse bile, sağlam kalacaktır.
Ama yine de sosyoloji çağlar boyunca inan kuşaklarının dayanışması fikri üzerine temellenmiştir, ilerleme ve düzen arasındaki bağlantıyı kurmuştur, geçmişin yalnızca belirgin şekilde pozitif ruha aykırı olan ürünlerini yok etme ve yerlerine yenilerini koyma ihtiyacını ve aksine, daha yüksek bir durum için yolu açan herşeyi dinsel olarak muhafaza etme ihtiyacını yerleştirmiştir. O halde Auguste Comte felsefeyi bilim ve siyasetin arasına çoktan soktuğu için artık, onun felsefe ve siyasetin arasına dini sokmasını engelleyecek hiçbir şey yoktur.