“Çağdaş” ve “Modern”. Bunların, sanatı ve sanat tarihini yakından ilgilendiren iki önemli tanım olduğunu düşünüyoruz. Bu tanımların, özellikle kapsadıkları itibariyle ülkemizdeki sanat ve sanat tarihi ortamlarında anlaşılmadığını, bundan ötürü de meseleye bakışta hatalar yapıldığını görüyoruz. 13-14. yüzyıldan kalma bir sanatçı: Giotto'nun çağdaş(ı) ve modern(lik) ile kurduğu bağlantıları ileri sürmek isteyen bu kitap, bu ileri sürüşle sanatta kalıcılığın ve bir “derinlikli sağlam üslup” meselesinin ne ve nasıl bir şey olduğu konularına, farklı bakış açılarıyla yaklaşılmaya çalışılıyor. Aşağıdaki metin Giotto ve bu sanatçıyı öncesi ve sonrasıyla ele alarak, bir yaratıcı sanatçının kaynaklarının ne/ler olduğunu, olabileceğini gözler önüne sermeye gayret ediyor.
“Çağdaş” ve “Modern”. Bunların, sanatı ve sanat tarihini yakından ilgilendiren iki önemli tanım olduğunu düşünüyoruz. Bu tanımların, özellikle kapsadıkları itibariyle ülkemizdeki sanat ve sanat tarihi ortamlarında anlaşılmadığını, bundan ötürü de meseleye bakışta hatalar yapıldığını görüyoruz. 13-14. yüzyıldan kalma bir sanatçı: Giotto'nun çağdaş(ı) ve modern(lik) ile kurduğu bağlantıları ileri sürmek isteyen bu kitap, bu ileri sürüşle sanatta kalıcılığın ve bir “derinlikli sağlam üslup” meselesinin ne ve nasıl bir şey olduğu konularına, farklı bakış açılarıyla yaklaşılmaya çalışılıyor. Aşağıdaki metin Giotto ve bu sanatçıyı öncesi ve sonrasıyla ele alarak, bir yaratıcı sanatçının kaynaklarının ne/ler olduğunu, olabileceğini gözler önüne sermeye gayret ediyor.