Hz. Peygamber'in getirdiği evrensel mesajın daha iyi anlaşılması için İslâm'ın doğduğu bölge ve dönemin ciddi bir incelemeye tabi tutulması gerekir. Son Peygamber'in geldiği toplumu ve bu toplumun temel dinamiklerini bilmeden İslâm'ı doğru anlamak ve İslâm Tarihinin ilk dönemindeki gelişmeleri isabetli bir şekilde tahlil edebilmek mümkün değildir.
Bilindiği gibi Hz. Muhammed (s), ömrünün yaklaşık üçte ikisini peygamberlikten önce Mekke'de, putperest Araplar arasında geçirdi. İslâm Tarihinin ilk dönemleri hakkında ülkemizde nispeten daha fazla çalışma yapıldığı halde Cahiliye dönemi üzerine yapılan araştırmalar oldukça azdır.
İslâm toplumu ile İslâm öncesi Arap toplumu arasında farklılıklar ve çatışmalar olduğu gibi benzerlikler de bulunmaktadır. Zira İslâm, doğduğu toplumun uygun gördüğü değerlerini reddetmemiş; olumsuzlukları ıslah etmeyi hedeflemiştir.
Hz. Peygamber'in getirdiği evrensel mesajın daha iyi anlaşılması için İslâm'ın doğduğu bölge ve dönemin ciddi bir incelemeye tabi tutulması gerekir. Son Peygamber'in geldiği toplumu ve bu toplumun temel dinamiklerini bilmeden İslâm'ı doğru anlamak ve İslâm Tarihinin ilk dönemindeki gelişmeleri isabetli bir şekilde tahlil edebilmek mümkün değildir.
Bilindiği gibi Hz. Muhammed (s), ömrünün yaklaşık üçte ikisini peygamberlikten önce Mekke'de, putperest Araplar arasında geçirdi. İslâm Tarihinin ilk dönemleri hakkında ülkemizde nispeten daha fazla çalışma yapıldığı halde Cahiliye dönemi üzerine yapılan araştırmalar oldukça azdır.
İslâm toplumu ile İslâm öncesi Arap toplumu arasında farklılıklar ve çatışmalar olduğu gibi benzerlikler de bulunmaktadır. Zira İslâm, doğduğu toplumun uygun gördüğü değerlerini reddetmemiş; olumsuzlukları ıslah etmeyi hedeflemiştir.