Ibsen'in yüzüncü ölüm yıldönümüne denk gelen "Ibsen oyunları" dizisinin bu ilk cildinde Türkçe'de daha önce yayımlanmamış iki oyun bir arada sunuluyor. Denizden Gelen Kadın Ibsen'in 1888 tarihi metni. Biz Ölüler Uyanınca ise Ibsen'in yazmış olduğu son oyun. Bu ciltte bir araya getirilen oyunlar, içerdikleri sanat-hayat karşılaştırmaları yaşamın anlamına ilişkin üretilmiş sorular gibi meselelere odaklanmalarının yanı sıra, içerdikleri güçlü kadın karakterlerle "kadın oyunları" olarak da okunmaya uygun oyunlar.
Yine hoş bir tesadüf olarak bu iki oyun Robert Wilson'un sahnelediği oyunlar arasında yer alıyor. Klasiklerin neden klasik olduğunu ve klasiklerle neler yapılabileceğini anlamak için tiyatronun Ibsen'den sonra hangi aşamalardan geçtiğini görebilmek için dönüp Ibsen'e bir kez daha bakmak gerekiyor. Çünkü bir zamanlar Martin Lamm'in söylediği gibi, "Ibsen'in tiyatrosu, modern tiyatronun Roma'sıdır. Bütün yollar ona çıkar, bütün yolların başlangıcında o vardır."
Ibsen'in yüzüncü ölüm yıldönümüne denk gelen "Ibsen oyunları" dizisinin bu ilk cildinde Türkçe'de daha önce yayımlanmamış iki oyun bir arada sunuluyor. Denizden Gelen Kadın Ibsen'in 1888 tarihi metni. Biz Ölüler Uyanınca ise Ibsen'in yazmış olduğu son oyun. Bu ciltte bir araya getirilen oyunlar, içerdikleri sanat-hayat karşılaştırmaları yaşamın anlamına ilişkin üretilmiş sorular gibi meselelere odaklanmalarının yanı sıra, içerdikleri güçlü kadın karakterlerle "kadın oyunları" olarak da okunmaya uygun oyunlar.
Yine hoş bir tesadüf olarak bu iki oyun Robert Wilson'un sahnelediği oyunlar arasında yer alıyor. Klasiklerin neden klasik olduğunu ve klasiklerle neler yapılabileceğini anlamak için tiyatronun Ibsen'den sonra hangi aşamalardan geçtiğini görebilmek için dönüp Ibsen'e bir kez daha bakmak gerekiyor. Çünkü bir zamanlar Martin Lamm'in söylediği gibi, "Ibsen'in tiyatrosu, modern tiyatronun Roma'sıdır. Bütün yollar ona çıkar, bütün yolların başlangıcında o vardır."