Bu kitap, Württemberg'li Hegel'in “Mantık Bilimi'nde (Wissenschaft der Logik)” anlattığı şekliyle “dialektik'in”, “dialektik mantık'ın (dialektischen Logik)” ve “spekülatif felsefe'nin (spekulativen Philosophie)” teşkil esasları üzerine, “nazariyat (theoria)” cihetinden bir incelemedir.
“Dialektik”, en basit şekliyle belirtirsek, “vücud'a (Seyn)” ve “la'ya (Nichts)” mahsus “bir'li'k (Einheit)” olarak “ol'u'ş (Werden)” vasıtasıyla düşünülen “teşkil esas'ı'dır”.
“Dialektik”, “nazariyat (theoria)” bakımından ifade edersek, “ol'u'ş muthos'u” esasındaki “arkeo-logia'nın” kaydına bağlı olarak, “ol'u'ş theo-gonia'sı'dır”.
Bu bakımdan, “dialektik” vasıtasıyla “Anadolu maya'sı'na” temas edildiğini düşünmek, en hafif şekliyle söylersek, “abes'tir”.
“Dialektik” vasıtasıyla “nazariyat'a (theoria)”, “theo-graphia'ya” ve “suret nazariyat'ı'na” dahi temas imkan dahilinde değildir; bu nokta gözden kaçırılmadan.
Bu incelemenin de kaynağı “Anadolu maya'sı'dır”.
Bu kitap, Württemberg'li Hegel'in “Mantık Bilimi'nde (Wissenschaft der Logik)” anlattığı şekliyle “dialektik'in”, “dialektik mantık'ın (dialektischen Logik)” ve “spekülatif felsefe'nin (spekulativen Philosophie)” teşkil esasları üzerine, “nazariyat (theoria)” cihetinden bir incelemedir.
“Dialektik”, en basit şekliyle belirtirsek, “vücud'a (Seyn)” ve “la'ya (Nichts)” mahsus “bir'li'k (Einheit)” olarak “ol'u'ş (Werden)” vasıtasıyla düşünülen “teşkil esas'ı'dır”.
“Dialektik”, “nazariyat (theoria)” bakımından ifade edersek, “ol'u'ş muthos'u” esasındaki “arkeo-logia'nın” kaydına bağlı olarak, “ol'u'ş theo-gonia'sı'dır”.
Bu bakımdan, “dialektik” vasıtasıyla “Anadolu maya'sı'na” temas edildiğini düşünmek, en hafif şekliyle söylersek, “abes'tir”.
“Dialektik” vasıtasıyla “nazariyat'a (theoria)”, “theo-graphia'ya” ve “suret nazariyat'ı'na” dahi temas imkan dahilinde değildir; bu nokta gözden kaçırılmadan.
Bu incelemenin de kaynağı “Anadolu maya'sı'dır”.