Din adına konuşan üç insan tipi vardır. Birincisi; dinin emirlerini olduğu gibi kabul edip, o doğrultuda yaşayanlar. İkincisi; dinin emirlerini abartarak, olmayan şeyleri dindenmiş gibi gösterenler. Üçüncüsü; dinin emirlerini yok sayıp toptan reddedenler. Bu çalışma; İslam'ın davet metoduna uygun olarak hem yapısı hem de zaman itibariyle çok önemlidir. Çünkü görüş ve yaşam tarzı olarak bir takım aşırılıkların, günümüzde İslami akımlarda yaşandığı aşikardır. Şeriat dilindeki aşırılığın, Hristiyanlardaki fundamentalizm (köktendincilik) ve laiklerin kullandığı fanatizm kavramlarıyla karıştırılmış olması ve bu yüzden bunları birbirinden ayırmak gerektiği de aşikardır. Bazı çevrelerin de aşırılıkla mücadele bahanesiyle İslam'la savaştıkları da bilinmektedir. Dine ait konuları, bazı kimseler eksik algılayarak bazıları da abartarak yanlışlığa düşmektedir. İşin hakikati ise iki kesim tarafından da ziyan edilmektedir. Bu eser; İslam'ın iki temel dayanağı, Kur'an ve Sünnetin yol gösterdiği ölçülere göre hazırlanmıştır. Buna göre dini, ölçüyü kaçırmadan yaşamak gerekir. Aşırılığa kaçmaya luzum yoktur.
Din adına konuşan üç insan tipi vardır. Birincisi; dinin emirlerini olduğu gibi kabul edip, o doğrultuda yaşayanlar. İkincisi; dinin emirlerini abartarak, olmayan şeyleri dindenmiş gibi gösterenler. Üçüncüsü; dinin emirlerini yok sayıp toptan reddedenler. Bu çalışma; İslam'ın davet metoduna uygun olarak hem yapısı hem de zaman itibariyle çok önemlidir. Çünkü görüş ve yaşam tarzı olarak bir takım aşırılıkların, günümüzde İslami akımlarda yaşandığı aşikardır. Şeriat dilindeki aşırılığın, Hristiyanlardaki fundamentalizm (köktendincilik) ve laiklerin kullandığı fanatizm kavramlarıyla karıştırılmış olması ve bu yüzden bunları birbirinden ayırmak gerektiği de aşikardır. Bazı çevrelerin de aşırılıkla mücadele bahanesiyle İslam'la savaştıkları da bilinmektedir. Dine ait konuları, bazı kimseler eksik algılayarak bazıları da abartarak yanlışlığa düşmektedir. İşin hakikati ise iki kesim tarafından da ziyan edilmektedir. Bu eser; İslam'ın iki temel dayanağı, Kur'an ve Sünnetin yol gösterdiği ölçülere göre hazırlanmıştır. Buna göre dini, ölçüyü kaçırmadan yaşamak gerekir. Aşırılığa kaçmaya luzum yoktur.