Duvar İki Aylık Edebiyat Dergisi Sayı: 2 Mayıs - Haziran 2012
Derginin bu sayısı Saadat Hasan Manto’nun başyapıtı olarak kabul edilen Toba Tek Singh’in çevirisiyle başlıyor. Hikaye, 1947 yılındaki Hindistan-Pakistan bölünmesi sonrasında “delilerin mübadelesi”ni konu ediniyor. Tarık Ali de “Saadat Hasan Manto’yu hatırlamak” başlıklı yazısında hem Urdu edebiyatının önemli temsilcilerinden biri olarak kabul edilen Manto’nun hikayeciliğine hem de onun başyapıtı Toba Tek Singh’in önemine dikkat çekiyor.
Mayıs sayısında Ergin Günçe’nin “Cemile Hanıma son gelen fotoğraflar” adlı şiirine konu olan fotoğraflar günışığına çıkarılıyor. Demir Küçükaydın fotoğrafların hikayesini anlatırken, fotoğraflarda yer alan kişilerden biri olan Ertuğrul Kürkçü Duvar’ın konuya ilişkin sorularını yanıtlıyor.
Bu sayıda ayrıca Akif Kurtuluş'un yakında yayınlanacak olan “Marcos’un Yolculuğu” adlı romanından bir bölüm okuyucularla paylaşılıyor.
16-Mart-1 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilen “ZAMANAŞIMI” sergisi derginin bir diğer konusunu oluşturuyor. Dergide Emre Zeytinoğlu’nun sergi katalogunda yer alan “İlerlemenin kutsallığı ve zorbalığı” başlıklı yazısına yer veriliyor. Zeytinoğlu, ilerleme söylemini irdelerken özellikle günümüz Türkiye’sine göndermelerde bulunarak şunları söylüyor: “Kemal Türkler ve Hrant Dink cinayetleri, Sivas ve 16 Mart katliamlarının vb. faillerinin devletin üst seviyelerine hızla tırmanmaları, yakın zamanda bunlar hakkında açılan davaların düşmesi, davaların yeniden açılması yönünde gösterilen çabaların asla gerekli sonuçlara ulaşamaması ve söz konusu davaların ‘zaman aşımı’ sınırına gelip dayanması, toplumun belleğinin yanında ona işlerlik kazandıran mekanizmaların da manipülasyona maruz kaldığını gösteriyor bize.”
Enis Akın, “Ah Muhsin Ünlü: Annesinin ihanetine uğrayan şiir” başlıklı yazısında “Gidiyorum bu” adlı şiir kitabıyla kült haline gelen Ah Muhsin Ünlü’nun şiirlerini “annesizlik” meselesi etrafında yorumlayarak şunu soruyor: “Onun şiirde elbette ‘kişisel mesele’ olarak ortaya koyduğu ‘anne’yi, 1980’lerde toplu olarak annesi tarafından ihanete uğramış bir Türkiye’yle paralel okuyabilir miyiz?”
Ali Çakmak’ın “Ütopyayı göstermeyen harita” başlıklı yazısı geçtiğimiz aylarda hayata veda eden Amerikalı gazeteci Christopher Hitchens üzerinde duruyor. Türkiye’de bazı gazetecilerin “benim kahramanım” dediği Hitchens’in savaşı destekleyen, iliştirilmiş bir gazeteci olduğunu yazan Çakmak, onun Amerika’yı saran İslamofobiyi körüklediğini ve savaş lobisinin olanaklarından yararlanarak popülerliğini ve medyadaki görünürlüğünü artırdığını söylüyor.
Duvar’ın ikinci sayısında “Duvar’a Mektup" başlıklı yeni bir bölüm var. Bu bölümde İzzet Yasar ve Baki Ayhan T.’nin Duvar’ın birinci sayısında yayımlanan yazılara yönelik tepkileri yer alıyor.
Dergide yer alan diğer yazılar: Antropolojik olarak güzel kadın - Ömer Şenel, Mutlu balon - Ömer F. Oyal, Ulus Baker ve belgesel sinemada “gerçeklik” - Ayşe Uslu, Bilgelik kibri üzerine sağlama ve sağaltma – Ali Dündar, Yolda - Murat Ertel. İtibar dergisinin bir değerlendirmesi yanı sıra Hayri K. Yetik ve Gül Abus’un hikayelerinin yer aldığı derginin bu sayısının şairlerini ise Ergin Günçe, Özgür Göreçki, Zekeriyya Muhammed, Metin Kaygalak, Enis Rıza, Bilal Çiftçi, Süreyyya Evren, Davut Yücel, Orhan Kahyaoğlu, Patrick Kavanagh, Halil Toprak, Ali Aydemir, Enis Akın, Ali Ülken ve Cuma Duymaz oluşturuyor.
Duvar İki Aylık Edebiyat Dergisi Sayı: 2 Mayıs - Haziran 2012
Derginin bu sayısı Saadat Hasan Manto’nun başyapıtı olarak kabul edilen Toba Tek Singh’in çevirisiyle başlıyor. Hikaye, 1947 yılındaki Hindistan-Pakistan bölünmesi sonrasında “delilerin mübadelesi”ni konu ediniyor. Tarık Ali de “Saadat Hasan Manto’yu hatırlamak” başlıklı yazısında hem Urdu edebiyatının önemli temsilcilerinden biri olarak kabul edilen Manto’nun hikayeciliğine hem de onun başyapıtı Toba Tek Singh’in önemine dikkat çekiyor.
Mayıs sayısında Ergin Günçe’nin “Cemile Hanıma son gelen fotoğraflar” adlı şiirine konu olan fotoğraflar günışığına çıkarılıyor. Demir Küçükaydın fotoğrafların hikayesini anlatırken, fotoğraflarda yer alan kişilerden biri olan Ertuğrul Kürkçü Duvar’ın konuya ilişkin sorularını yanıtlıyor.
Bu sayıda ayrıca Akif Kurtuluş'un yakında yayınlanacak olan “Marcos’un Yolculuğu” adlı romanından bir bölüm okuyucularla paylaşılıyor.
16-Mart-1 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilen “ZAMANAŞIMI” sergisi derginin bir diğer konusunu oluşturuyor. Dergide Emre Zeytinoğlu’nun sergi katalogunda yer alan “İlerlemenin kutsallığı ve zorbalığı” başlıklı yazısına yer veriliyor. Zeytinoğlu, ilerleme söylemini irdelerken özellikle günümüz Türkiye’sine göndermelerde bulunarak şunları söylüyor: “Kemal Türkler ve Hrant Dink cinayetleri, Sivas ve 16 Mart katliamlarının vb. faillerinin devletin üst seviyelerine hızla tırmanmaları, yakın zamanda bunlar hakkında açılan davaların düşmesi, davaların yeniden açılması yönünde gösterilen çabaların asla gerekli sonuçlara ulaşamaması ve söz konusu davaların ‘zaman aşımı’ sınırına gelip dayanması, toplumun belleğinin yanında ona işlerlik kazandıran mekanizmaların da manipülasyona maruz kaldığını gösteriyor bize.”
Enis Akın, “Ah Muhsin Ünlü: Annesinin ihanetine uğrayan şiir” başlıklı yazısında “Gidiyorum bu” adlı şiir kitabıyla kült haline gelen Ah Muhsin Ünlü’nun şiirlerini “annesizlik” meselesi etrafında yorumlayarak şunu soruyor: “Onun şiirde elbette ‘kişisel mesele’ olarak ortaya koyduğu ‘anne’yi, 1980’lerde toplu olarak annesi tarafından ihanete uğramış bir Türkiye’yle paralel okuyabilir miyiz?”
Ali Çakmak’ın “Ütopyayı göstermeyen harita” başlıklı yazısı geçtiğimiz aylarda hayata veda eden Amerikalı gazeteci Christopher Hitchens üzerinde duruyor. Türkiye’de bazı gazetecilerin “benim kahramanım” dediği Hitchens’in savaşı destekleyen, iliştirilmiş bir gazeteci olduğunu yazan Çakmak, onun Amerika’yı saran İslamofobiyi körüklediğini ve savaş lobisinin olanaklarından yararlanarak popülerliğini ve medyadaki görünürlüğünü artırdığını söylüyor.
Duvar’ın ikinci sayısında “Duvar’a Mektup" başlıklı yeni bir bölüm var. Bu bölümde İzzet Yasar ve Baki Ayhan T.’nin Duvar’ın birinci sayısında yayımlanan yazılara yönelik tepkileri yer alıyor.
Dergide yer alan diğer yazılar: Antropolojik olarak güzel kadın - Ömer Şenel, Mutlu balon - Ömer F. Oyal, Ulus Baker ve belgesel sinemada “gerçeklik” - Ayşe Uslu, Bilgelik kibri üzerine sağlama ve sağaltma – Ali Dündar, Yolda - Murat Ertel. İtibar dergisinin bir değerlendirmesi yanı sıra Hayri K. Yetik ve Gül Abus’un hikayelerinin yer aldığı derginin bu sayısının şairlerini ise Ergin Günçe, Özgür Göreçki, Zekeriyya Muhammed, Metin Kaygalak, Enis Rıza, Bilal Çiftçi, Süreyyya Evren, Davut Yücel, Orhan Kahyaoğlu, Patrick Kavanagh, Halil Toprak, Ali Aydemir, Enis Akın, Ali Ülken ve Cuma Duymaz oluşturuyor.