“İlk hakemlik yıllarımda çok agresiftim. Aileme küfür edildiğini duyunca tribüne dönüp cevap veriyordum. Hakemi aslana, sahayı kafese, seyircileri de kediye benzetiyorum. Kediler maç boyunca aslana kafa tutuyor. Ama maç bitince aslan kafesten çıkıyor, seyirci hiçbir yerde yok. Olgunlaştıkça hiç umursamamaya başladım. Bana ‘ıbne' demeleri beni sadece güldürür. Ben eşcinselim, ‘ibne' değil. Seyircinin de ‘ibnelik'ten anladığı zaten entrika çevirmek…”
Halil İbrahim Dinçdağ, Türkiye'de futbol ortamında eşcinselkimliğiyle var olma mücadelesi veren ilk kişi. Eşcinsel kimliğindenötürü hakemliği sürdürmesi engellenen Dinçdağ, Burcu Karakaş'ınkendisiyle yaptığı uzun söyleşide, futbolun erkek ortamındakimacerasını anlatıyor. Sadece futbol dünyasında değil, Trabzon'da,muhafazakâr bir çevrede, “cemaat” yurtlarında ve bir inanan olarak varolma uğraşı var bu maceranın içinde. Ve tabii ikiyüzlü bir dışlamapratiği var.
“İlk hakemlik yıllarımda çok agresiftim. Aileme küfür edildiğini duyunca tribüne dönüp cevap veriyordum. Hakemi aslana, sahayı kafese, seyircileri de kediye benzetiyorum. Kediler maç boyunca aslana kafa tutuyor. Ama maç bitince aslan kafesten çıkıyor, seyirci hiçbir yerde yok. Olgunlaştıkça hiç umursamamaya başladım. Bana ‘ıbne' demeleri beni sadece güldürür. Ben eşcinselim, ‘ibne' değil. Seyircinin de ‘ibnelik'ten anladığı zaten entrika çevirmek…”
Halil İbrahim Dinçdağ, Türkiye'de futbol ortamında eşcinselkimliğiyle var olma mücadelesi veren ilk kişi. Eşcinsel kimliğindenötürü hakemliği sürdürmesi engellenen Dinçdağ, Burcu Karakaş'ınkendisiyle yaptığı uzun söyleşide, futbolun erkek ortamındakimacerasını anlatıyor. Sadece futbol dünyasında değil, Trabzon'da,muhafazakâr bir çevrede, “cemaat” yurtlarında ve bir inanan olarak varolma uğraşı var bu maceranın içinde. Ve tabii ikiyüzlü bir dışlamapratiği var.