“… Bunların büyük bir kısmı, dinsel uygulama ile ilişkili olan müzik kullanımını yanısıtır. Ama bu, dindışı bir müzik uygulamasının olmadığı ya da halkın hiçbir müzik birikiminin bulunmadığı anlamına gelmez. Eski Önasya yazılı belgeleri çoğunlukla devlet arşivlerine ait olduklarından, halkın günlük yaşamı ile ilgili fazla bir bilgi içermezler. Ama, eğer o devirden günümüze kalan ninniler varsa veya flüt çalan çoban tasvirleri bulunuyorsa ya da bir tapınak yapımında işçiler için enstrüman çalınabiliyorsa bu, o halkın müziği gündelik yaşamına da kattığını gösterir. Kaldı ki müzik sahneleri içeren bazı tasvirlerin, özellikle saraydaki ziyafet sahnelerinin dinsel ya da dindışı bir kutlamayı gösterdiklerine karar vermek her zaman mümkün değildir. …”
“… Bunların büyük bir kısmı, dinsel uygulama ile ilişkili olan müzik kullanımını yanısıtır. Ama bu, dindışı bir müzik uygulamasının olmadığı ya da halkın hiçbir müzik birikiminin bulunmadığı anlamına gelmez. Eski Önasya yazılı belgeleri çoğunlukla devlet arşivlerine ait olduklarından, halkın günlük yaşamı ile ilgili fazla bir bilgi içermezler. Ama, eğer o devirden günümüze kalan ninniler varsa veya flüt çalan çoban tasvirleri bulunuyorsa ya da bir tapınak yapımında işçiler için enstrüman çalınabiliyorsa bu, o halkın müziği gündelik yaşamına da kattığını gösterir. Kaldı ki müzik sahneleri içeren bazı tasvirlerin, özellikle saraydaki ziyafet sahnelerinin dinsel ya da dindışı bir kutlamayı gösterdiklerine karar vermek her zaman mümkün değildir. …”