Gorg Lukacs, "Estetik" adlı dört ciltlik büyük yapıtının bu ikinci cildinde, mimesis'in çeşitli sorunlarını irdelemeyi sürdümekte, sanat yapıtı ve sanatçı kavramlarına değişik açılardan somut biçimde yaklaşmaktadır. Günlük yaşamdan alınan kesitlerin nasıl sanatsal düzeyde işlendiği, bu işlemden sonra yine günlük yaşam akışına bırakılan yapıtın yaşamı neden ve nasıl zenginleştirdiği ve değiştirdiği, günlük insan'ın nesnelleşmeye yönelik insan'a dönüşme süreci içerisinde sanatçının oluşumu, sanat yapıtlarının kendilerine özgü dünyaları ve bu dünyanın alımlayıcıyı nasıl etkilediği, bu cildin ağırlık noktasını oluşturan konulardır. Böylece, üçüncü cildin konusu olan "Estetiğin Genel Bir Kategorisi Olarak Katharsis" ele alınmazdan önce, canalıcı önem taşıyan bazı önemli sorunlar çözüme bağlanmış olmaktadır.
Gorg Lukacs, "Estetik" adlı dört ciltlik büyük yapıtının bu ikinci cildinde, mimesis'in çeşitli sorunlarını irdelemeyi sürdümekte, sanat yapıtı ve sanatçı kavramlarına değişik açılardan somut biçimde yaklaşmaktadır. Günlük yaşamdan alınan kesitlerin nasıl sanatsal düzeyde işlendiği, bu işlemden sonra yine günlük yaşam akışına bırakılan yapıtın yaşamı neden ve nasıl zenginleştirdiği ve değiştirdiği, günlük insan'ın nesnelleşmeye yönelik insan'a dönüşme süreci içerisinde sanatçının oluşumu, sanat yapıtlarının kendilerine özgü dünyaları ve bu dünyanın alımlayıcıyı nasıl etkilediği, bu cildin ağırlık noktasını oluşturan konulardır. Böylece, üçüncü cildin konusu olan "Estetiğin Genel Bir Kategorisi Olarak Katharsis" ele alınmazdan önce, canalıcı önem taşıyan bazı önemli sorunlar çözüme bağlanmış olmaktadır.