Felsefelogos Sayı: 55 2014/4 Sinemanın Felsefesi
Felsefe, son yıllarda sinemayı da kendine konu edinmeye başladı. Felsefenin diğer bilimlerlekurduğu ilişkiyi, belki de sinemanın diğer altı ana sanat dalı ile kurduğu ilişkiyle birliktedüşünebiliriz. Sinemanın bir sanat dalı olup olmadığı, sanatsal ve estetik değeri, yedincisanat olarak anlamı halen tartışılan konulardır. Ancak tıpkı felsefenin diğer bilimlerle kurduğuilişki gibi, sinemanın da diğer sanat dallarının tümüyle ilişki kurarak, onları bir türkurgusal zaman-mekan bütünlüğü içerisinde bir araya getirip, ayrıştırarak ya da seçmecikurgular yaratarak kendi sanatsal janrını var ettiğini söylemek mümkün.
Sinema, diğersanat dallarını referanslarla kendi üretiminin içerisine taşıyan ancak onlardan da bağımsızolabilen bir tür yedinci sanattır.felsefelogos bu gerekçeyle “sinemanın felsefesi”ni dosya konusu olarak işliyor. Sondönemde gerek süreli yayın, gerek telif çalışma gerekse de çeviri kanalıyla sinema çalışmalarıgörünürlük kazanıyor. Bu olumlu girişimlere rağmen sinemanın neliğine dair felsefedenyapılan çalışmalar maalesef henüz kısıtlı sayıda. felsefelogos, bahsedilen bu eksikliği gidermekiçin mütevazı bir katkı sunmayı amaçlıyor.
Felsefe, son yıllarda sinemayı da kendine konu edinmeye başladı. Felsefenin diğer bilimlerlekurduğu ilişkiyi, belki de sinemanın diğer altı ana sanat dalı ile kurduğu ilişkiyle birliktedüşünebiliriz. Sinemanın bir sanat dalı olup olmadığı, sanatsal ve estetik değeri, yedincisanat olarak anlamı halen tartışılan konulardır. Ancak tıpkı felsefenin diğer bilimlerle kurduğuilişki gibi, sinemanın da diğer sanat dallarının tümüyle ilişki kurarak, onları bir türkurgusal zaman-mekan bütünlüğü içerisinde bir araya getirip, ayrıştırarak ya da seçmecikurgular yaratarak kendi sanatsal janrını var ettiğini söylemek mümkün.
Sinema, diğersanat dallarını referanslarla kendi üretiminin içerisine taşıyan ancak onlardan da bağımsızolabilen bir tür yedinci sanattır.felsefelogos bu gerekçeyle “sinemanın felsefesi”ni dosya konusu olarak işliyor. Sondönemde gerek süreli yayın, gerek telif çalışma gerekse de çeviri kanalıyla sinema çalışmalarıgörünürlük kazanıyor. Bu olumlu girişimlere rağmen sinemanın neliğine dair felsefedenyapılan çalışmalar maalesef henüz kısıtlı sayıda. felsefelogos, bahsedilen bu eksikliği gidermekiçin mütevazı bir katkı sunmayı amaçlıyor.