Günümüzde, Batı etkisinde gelişen Türk Edebiyatı denince akla öncelikli olarak roman ve şiir gelmekte. Bu algının, roman ve şiir alanlarında -tabiri caizse- kalburüstü yazar sayısının fazla olmasından kaynaklandığı söylenebilir.
Oysa 1839'da Tanzimat Fermanı'nın imzalanmasıyla başladığı kabul edilen Yeni Türk Edebiyatı, çok önemli tiyatro yazarlarına ve oyunlara sahip. Bu yazarlar arasında Hâlid Ziya, Ahmed Mithat Efendi, Mehmed Rauf, Türk tiyatrosuna yaptığı büyük katkılarla bilinen Ahmed Vefik Paşa gibi tanınmış edebiyat adamları dışında, modern okur tarafından henüz keşfedilmemiş pek çok isim mevcut. Oyunlar ise dönemi daha iyi anlamak, özellikle siyasi ve sosyal durumu kavrayabilmek adına yol gösterici nitelikte. Biz, Modern Türk Tiyatro Dizisi ile Harf Devrimi'nin ardından Latin harflerine aktarılmadığı için gün yüzüne çıkamamış tiyatro eserlerini yazın dünyasına kazandırmayı hedefledik.
Umarız ki bu proje, tiyatro meraklılarına olduğu kadar Türk Dili ve Edebiyatı, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji gibi bölümlerde okuyan öğrencilere de kaynaklık etme amacına ulaşır.
Günümüzde, Batı etkisinde gelişen Türk Edebiyatı denince akla öncelikli olarak roman ve şiir gelmekte. Bu algının, roman ve şiir alanlarında -tabiri caizse- kalburüstü yazar sayısının fazla olmasından kaynaklandığı söylenebilir.
Oysa 1839'da Tanzimat Fermanı'nın imzalanmasıyla başladığı kabul edilen Yeni Türk Edebiyatı, çok önemli tiyatro yazarlarına ve oyunlara sahip. Bu yazarlar arasında Hâlid Ziya, Ahmed Mithat Efendi, Mehmed Rauf, Türk tiyatrosuna yaptığı büyük katkılarla bilinen Ahmed Vefik Paşa gibi tanınmış edebiyat adamları dışında, modern okur tarafından henüz keşfedilmemiş pek çok isim mevcut. Oyunlar ise dönemi daha iyi anlamak, özellikle siyasi ve sosyal durumu kavrayabilmek adına yol gösterici nitelikte. Biz, Modern Türk Tiyatro Dizisi ile Harf Devrimi'nin ardından Latin harflerine aktarılmadığı için gün yüzüne çıkamamış tiyatro eserlerini yazın dünyasına kazandırmayı hedefledik.
Umarız ki bu proje, tiyatro meraklılarına olduğu kadar Türk Dili ve Edebiyatı, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji gibi bölümlerde okuyan öğrencilere de kaynaklık etme amacına ulaşır.