Türkiye'deki Gençlik Edebiyatına baktığımızda , ağırlıklı olarak Genç Kız Edebiyatından oluştuğunu görürürz. Buna dönük olarak önemli iki neden söylemek mümkündür. Birincisi, genç kızlar iyi okurdur ve bu nedenle güçlü bir hedef kitlesi ve pazar oluştururlar.
İkicnisi ve daha önemlisi ise, genç kızların yaşama dokunmak, dış dünyayı keşfetmek için erkekler kadar özgürlüklerinin olmamasıdır. Bu nedenle yaşamı öğretmek ve maceraları tehlikesizce yaşatmak için edebiyat bir araç olarak kullanılmıştır.
Bu anlayış, Tanzimat döneminden başlayarak yakın geçmişe kadar Genç Kız Edebiyatından temel anlayışı oluşturmuştur. Ancak son yılarda Genç Kız Edebiyatında farklı anlayışların da yer almaya başladığını görüyoruz. Bu araştırma çalışması, çeviri -telif Genç Kız Edebiyatı eserlerindeki gelişmeleri ve anlayışların yansımasını sizlerle karşılaştırmalı olarak sunuyor.
Türkiye'deki Gençlik Edebiyatına baktığımızda , ağırlıklı olarak Genç Kız Edebiyatından oluştuğunu görürürz. Buna dönük olarak önemli iki neden söylemek mümkündür. Birincisi, genç kızlar iyi okurdur ve bu nedenle güçlü bir hedef kitlesi ve pazar oluştururlar.
İkicnisi ve daha önemlisi ise, genç kızların yaşama dokunmak, dış dünyayı keşfetmek için erkekler kadar özgürlüklerinin olmamasıdır. Bu nedenle yaşamı öğretmek ve maceraları tehlikesizce yaşatmak için edebiyat bir araç olarak kullanılmıştır.
Bu anlayış, Tanzimat döneminden başlayarak yakın geçmişe kadar Genç Kız Edebiyatından temel anlayışı oluşturmuştur. Ancak son yılarda Genç Kız Edebiyatında farklı anlayışların da yer almaya başladığını görüyoruz. Bu araştırma çalışması, çeviri -telif Genç Kız Edebiyatı eserlerindeki gelişmeleri ve anlayışların yansımasını sizlerle karşılaştırmalı olarak sunuyor.