Bu kitapta kültürel bir bütün (Japonya) bir göstergeler dizgesi olarak ele alınıyor ve Barthes'ın kendine özgü tezgâhında çeşitli görüngülere (yazı, kent, besin, ölüm, din, cinsellik...) ayrıştırılıyor: bir Batılı tarafından, Batı'daki "Japon" imgesinin içi boşaltılıyor ve yeniden oluşturuluyor. Roland Barthes, yabancısı olduğu bir uygarlığın gündelik yaşamının ayrıntılarını yazınsal bir dille tarayarak Göstergeler İmpatorluğu'nun bahçesinde geziniyor.
Bu kitapta kültürel bir bütün (Japonya) bir göstergeler dizgesi olarak ele alınıyor ve Barthes'ın kendine özgü tezgâhında çeşitli görüngülere (yazı, kent, besin, ölüm, din, cinsellik...) ayrıştırılıyor: bir Batılı tarafından, Batı'daki "Japon" imgesinin içi boşaltılıyor ve yeniden oluşturuluyor. Roland Barthes, yabancısı olduğu bir uygarlığın gündelik yaşamının ayrıntılarını yazınsal bir dille tarayarak Göstergeler İmpatorluğu'nun bahçesinde geziniyor.