Süprematizm'in kurucusu Kazimir Maleviç'in 1915'te 0,10 sergisinde tavanla iki duvarın birleştiği köşeye bir ikona gibi astığı “Siyah Kare” sanat tarihinin en belirgin kırılmalarından birinin sembol eseridir. Beyaz zemin üzerine siyah bir kareden oluşan bu tablonun çıkış noktası Maleviç'in sahne ve kostümlerini tasarladığı ilk fütürist opera “Güneşin Zaptı”na dayanır. Velimir Hlebnikov (prolog) ve Aleksey Kruçenih'in (libretto) kaleme aldığı bu çarpıcı metin Sabri Gürses tarafından Rusçadan çevrilerek Maleviç'in sahne ve kostüm tasarımlarıyla birlikte beklenmedik kitapları bekleyen okurların huzuruna çıkıyor.
Süprematizm'in kurucusu Kazimir Maleviç'in 1915'te 0,10 sergisinde tavanla iki duvarın birleştiği köşeye bir ikona gibi astığı “Siyah Kare” sanat tarihinin en belirgin kırılmalarından birinin sembol eseridir. Beyaz zemin üzerine siyah bir kareden oluşan bu tablonun çıkış noktası Maleviç'in sahne ve kostümlerini tasarladığı ilk fütürist opera “Güneşin Zaptı”na dayanır. Velimir Hlebnikov (prolog) ve Aleksey Kruçenih'in (libretto) kaleme aldığı bu çarpıcı metin Sabri Gürses tarafından Rusçadan çevrilerek Maleviç'in sahne ve kostüm tasarımlarıyla birlikte beklenmedik kitapları bekleyen okurların huzuruna çıkıyor.