Üçüncü hicri asır, muhaddislerin boy gösterdiği tasnif çağının altın dönemlerinden birini yansıtmaktadır. Söz konusu bu asırda yazılı hadis birikimi o kadar muazzam bir miktara ulaştı ki artık muhaddisler klasik müsned ve sünenler dışında sıra dışı konulu kitaplar kaleme alarak bu hadis birikimlerini istifadeye sunmuşlardır. Bu türden çalışmalara baktığımızda müelliflerin konuyla ilgili hadis-i şerifleri vermekle yetinmeyip sahabi ve tâbiûn sözleri, meşhur fakîh ve hikmet sahibi zâtlann kelamı yanı sıra şairlerin mevzu ile ilgili şiirlerine de yer verdiklerini görürüz.
Elinizdeki kitap ta bu kıstaslara uyan bir çalışma olup Mekarimu 'l-ahlâk, Mesaviyu 1-ahlak ve Hevâtifu 'l-cinân gibi benzersiz muhteşem eserleriyle ünlenmiş olan Samarra'lı Harâitî tarafından kaleme alınmıştır. Sevgi ve aşka dair tüm merviyatı vermekle kalmayıp sevginin zıddı bağlamında olarak "kalp" olarak ifade ettiği kişiliğin dışa vurumunda ortaya çıkan olumsuz duyguları konu edinmiş; kin, öfke, hased vb. duygusal bozukluklara dair elde ettiği "ravi zincirine" sahip tüm rivayetleri gözler önüne sermiştir.
Bunları okuyucuya sunarken yazar, muhaddis kimliğini ortaya koyarak tüm rivayetleri "isnad" denilen ravi zincirleriyle vermek suretiyle eserini kendi dalında ana kaynak olmak mertebesne oturtmuştur.
Üçüncü hicri asır, muhaddislerin boy gösterdiği tasnif çağının altın dönemlerinden birini yansıtmaktadır. Söz konusu bu asırda yazılı hadis birikimi o kadar muazzam bir miktara ulaştı ki artık muhaddisler klasik müsned ve sünenler dışında sıra dışı konulu kitaplar kaleme alarak bu hadis birikimlerini istifadeye sunmuşlardır. Bu türden çalışmalara baktığımızda müelliflerin konuyla ilgili hadis-i şerifleri vermekle yetinmeyip sahabi ve tâbiûn sözleri, meşhur fakîh ve hikmet sahibi zâtlann kelamı yanı sıra şairlerin mevzu ile ilgili şiirlerine de yer verdiklerini görürüz.
Elinizdeki kitap ta bu kıstaslara uyan bir çalışma olup Mekarimu 'l-ahlâk, Mesaviyu 1-ahlak ve Hevâtifu 'l-cinân gibi benzersiz muhteşem eserleriyle ünlenmiş olan Samarra'lı Harâitî tarafından kaleme alınmıştır. Sevgi ve aşka dair tüm merviyatı vermekle kalmayıp sevginin zıddı bağlamında olarak "kalp" olarak ifade ettiği kişiliğin dışa vurumunda ortaya çıkan olumsuz duyguları konu edinmiş; kin, öfke, hased vb. duygusal bozukluklara dair elde ettiği "ravi zincirine" sahip tüm rivayetleri gözler önüne sermiştir.
Bunları okuyucuya sunarken yazar, muhaddis kimliğini ortaya koyarak tüm rivayetleri "isnad" denilen ravi zincirleriyle vermek suretiyle eserini kendi dalında ana kaynak olmak mertebesne oturtmuştur.