Tez bildiğimize göre, ilk defa “el-Mebsüt” baştan sona okunmak suretiyle fürü usule tatbiki ortaya koymuştur. Fürü'dan usule uzanan bir metotla
yazılmış bulunan usul nevinin en önemli özelliği teşkil eden füru-usul mutabakatını canlı ve yeni örneklerle ortaya koymuştur.
İstisnalar bölümü genel olarak ele alınırsa, bir yandan telif ve tedvinde “füru' önce, usul sonra” olduğu için, usul çerçevesine sokulamayan veya bunun için zorlanılmış bulunan örnekleri tespit etmiş, diğer yandan, İslam'ın hayata uygulanması demek olan füru-i fıkh'ın zaman zaman dar kalıplarını aşmak zorunda kaldığını örneklemiştir.
- Prof. Dr. Hayreddin Karaman
Konuya hazırlık mahiyetinde gayet güzel bir giriş yapılmış, bununla birlikte yine de konunun tam olarak ortaya çıkmasını ve mukayeseyi sağlayacak olan “Nazarî Olarak Hanefî Müçtehidlerinde İctihad Usullerinie Birinci Bölümde yer vermiş ve esas “Tatbikata ikinci Bölüm'de geçilerek yeter sayıda misallerle takviye edilmiştir. Bütün bunlardan sonra, bir bölüme daha (Üçüncü Bölüm) yer vererek nazarî içtihad usulünden farklı olarak tatbikatı burada ortaya koymuştur.
- Prof. Dr. Mustafa Uzunpostalcı
Tez bildiğimize göre, ilk defa “el-Mebsüt” baştan sona okunmak suretiyle fürü usule tatbiki ortaya koymuştur. Fürü'dan usule uzanan bir metotla
yazılmış bulunan usul nevinin en önemli özelliği teşkil eden füru-usul mutabakatını canlı ve yeni örneklerle ortaya koymuştur.
İstisnalar bölümü genel olarak ele alınırsa, bir yandan telif ve tedvinde “füru' önce, usul sonra” olduğu için, usul çerçevesine sokulamayan veya bunun için zorlanılmış bulunan örnekleri tespit etmiş, diğer yandan, İslam'ın hayata uygulanması demek olan füru-i fıkh'ın zaman zaman dar kalıplarını aşmak zorunda kaldığını örneklemiştir.
- Prof. Dr. Hayreddin Karaman
Konuya hazırlık mahiyetinde gayet güzel bir giriş yapılmış, bununla birlikte yine de konunun tam olarak ortaya çıkmasını ve mukayeseyi sağlayacak olan “Nazarî Olarak Hanefî Müçtehidlerinde İctihad Usullerinie Birinci Bölümde yer vermiş ve esas “Tatbikata ikinci Bölüm'de geçilerek yeter sayıda misallerle takviye edilmiştir. Bütün bunlardan sonra, bir bölüme daha (Üçüncü Bölüm) yer vererek nazarî içtihad usulünden farklı olarak tatbikatı burada ortaya koymuştur.
- Prof. Dr. Mustafa Uzunpostalcı