Avrupa Psikanalitik Film Festivali Direktörü veUluslararası Psikanaliz Dergisi'nin film bölümüeditörü olan Andrea Sabbadini bu eserinde filmleri psikanalitik açıdan yorumlayarak anlaşılmasınıhedeflerken onlarca filmi ele almaktadır. Filmleri sadece eğlence aracı olarak değil, karakterlerini, ruhsal eğilimlerini, öykülerini ve hikayelerini keşfetmek ve anlamak için aydınlatıcı bir eser olanHareketli İmgeler: Filmler Üzerine Psikanalitik Yansımalar, terapistlerin ve araştırmacıların olduğukadar sinemayla ilgilenen herkesin ilgisi çekecektir. Sonuçta mesele sinemanın psikanaliz için veya psikanalizin sinema için potansiyel değeriniöncelemek değil, onlara yapay bir ayrışma dayatmadan bu iki yaklaşım arasında yaratıcı bir gerilimimuhafaza etmektir.
Hareketli İmgeler'de Sabbadini beyazperdeden izleyiciye yansıtılanları psikanaliz deneyiminin vekuramının sağladığı bir perspektifle yorumluyor; sinema sanatı içinde gelişen değişik akımlarayer vermesinin yanı sıra, film incelemelerini mitolojik öykülerle harmanlıyor, resim sanatının vemüziğin izlerini duyumsuyor ve içimizde değişik imgeleri harekete geçirerek zenginleşmemizi katkıdabulunuyor.Hareketli İmgeler,çocukluktan, erişkinliğe evrilen süreçte insanın iç dünyasının sinemadanasıl temsil edildiğini betimliyor; bu süreçte, sinemada “gölgelerin ve ışıkların birbirini tamamlaması”gibi, insanın karanlık ve aydınlık yönlerinin de birbirini tamamladığını ortaya koyuyor ve sinemaylapsikanaliz arasında bir köprü olma işlevini başarıyla yerine getiriyor. - Özden Terbaş
Avrupa Psikanalitik Film Festivali Direktörü veUluslararası Psikanaliz Dergisi'nin film bölümüeditörü olan Andrea Sabbadini bu eserinde filmleri psikanalitik açıdan yorumlayarak anlaşılmasınıhedeflerken onlarca filmi ele almaktadır. Filmleri sadece eğlence aracı olarak değil, karakterlerini, ruhsal eğilimlerini, öykülerini ve hikayelerini keşfetmek ve anlamak için aydınlatıcı bir eser olanHareketli İmgeler: Filmler Üzerine Psikanalitik Yansımalar, terapistlerin ve araştırmacıların olduğukadar sinemayla ilgilenen herkesin ilgisi çekecektir. Sonuçta mesele sinemanın psikanaliz için veya psikanalizin sinema için potansiyel değeriniöncelemek değil, onlara yapay bir ayrışma dayatmadan bu iki yaklaşım arasında yaratıcı bir gerilimimuhafaza etmektir.
Hareketli İmgeler'de Sabbadini beyazperdeden izleyiciye yansıtılanları psikanaliz deneyiminin vekuramının sağladığı bir perspektifle yorumluyor; sinema sanatı içinde gelişen değişik akımlarayer vermesinin yanı sıra, film incelemelerini mitolojik öykülerle harmanlıyor, resim sanatının vemüziğin izlerini duyumsuyor ve içimizde değişik imgeleri harekete geçirerek zenginleşmemizi katkıdabulunuyor.Hareketli İmgeler,çocukluktan, erişkinliğe evrilen süreçte insanın iç dünyasının sinemadanasıl temsil edildiğini betimliyor; bu süreçte, sinemada “gölgelerin ve ışıkların birbirini tamamlaması”gibi, insanın karanlık ve aydınlık yönlerinin de birbirini tamamladığını ortaya koyuyor ve sinemaylapsikanaliz arasında bir köprü olma işlevini başarıyla yerine getiriyor. - Özden Terbaş