"Bu taslağı, filmi hayata geçirecek arkadaşlarımla bir toplantıda, böyle bir olay olmuşcasına anlattım. Yalan olmasın, ekipten bir arkadaşım, kimdi unuttum, ‘Nerde olmuş bu?' deyince, ‘Olmamış, biz yapıcaz işte,' dediğimi hatırlıyorum." -Cem Yılmaz- Hayalindeki işi yapıp mutlu olurken ebeveyninin onu yetiştirirken kurduğu hayalleri yıkmamak, bir yetişkin olarak geçimini sağlayıp maddi sorumluluklarını yerine getirirken âşık olup ayaklarının yerden kesilmesini, çılgınlık yapmayı göze almak... Sahnede biraz illüzyon biraz el çabukluğu marifet ile sihirbazlık yapabilirsiniz; ama birey olarak hem kendi amaçlarınıza ulaşıp hem başkalarının beklentilerini karşılamak için sihirbazlıktan öte bir şey gerekir. "Hokkabaz"ın özünde bireyin bu bitmek bilmez mücadelesi yatar. İskender'in tutkusu sihirbazlık olduğu için süprizlere açık bir macera yaşar o! Babası Sait'in onu aşağılamak için tercih ettiği ‘hokkabaz' sıfatı, İskender'i hayatının özeti olacak bir yolculuğa sürükler. Çıklan fiziksel yolculuktan ziyade bireyin kat ettiği içsel mesafeyi simgeleyen yol filmi formatında, baba oğul, kadın ile erkek, iki sadık dost gibi insanlık tarihinin kutsal ikilileri sinemanın sihrine karışır. -Alin Taşçıyan-
"Bu taslağı, filmi hayata geçirecek arkadaşlarımla bir toplantıda, böyle bir olay olmuşcasına anlattım. Yalan olmasın, ekipten bir arkadaşım, kimdi unuttum, ‘Nerde olmuş bu?' deyince, ‘Olmamış, biz yapıcaz işte,' dediğimi hatırlıyorum." -Cem Yılmaz- Hayalindeki işi yapıp mutlu olurken ebeveyninin onu yetiştirirken kurduğu hayalleri yıkmamak, bir yetişkin olarak geçimini sağlayıp maddi sorumluluklarını yerine getirirken âşık olup ayaklarının yerden kesilmesini, çılgınlık yapmayı göze almak... Sahnede biraz illüzyon biraz el çabukluğu marifet ile sihirbazlık yapabilirsiniz; ama birey olarak hem kendi amaçlarınıza ulaşıp hem başkalarının beklentilerini karşılamak için sihirbazlıktan öte bir şey gerekir. "Hokkabaz"ın özünde bireyin bu bitmek bilmez mücadelesi yatar. İskender'in tutkusu sihirbazlık olduğu için süprizlere açık bir macera yaşar o! Babası Sait'in onu aşağılamak için tercih ettiği ‘hokkabaz' sıfatı, İskender'i hayatının özeti olacak bir yolculuğa sürükler. Çıklan fiziksel yolculuktan ziyade bireyin kat ettiği içsel mesafeyi simgeleyen yol filmi formatında, baba oğul, kadın ile erkek, iki sadık dost gibi insanlık tarihinin kutsal ikilileri sinemanın sihrine karışır. -Alin Taşçıyan-