Son ilahi din İslâm'ın güzide elçisi Hz. Peygamber, bi'setten itibaren Allah'tan aldığı vahyi, zerre kadar değiştirmeden dosdoğru bir şekilde tebliğ etmiştir.
Doğumundan vefatına kadar sabır, fedakârlık ve kararlılıkla yaşadığı örnek hayat ise bu tebliği taçlandırmıştır. Bir insanın yaşayabileceği en temiz, en doğru, en örnek hayat onun hayatıdır. Bu yüzdendir ki insanlık tarihi boyunca yaşanan nice önemli an, yazılan nice mühim eserler geçip giden zamanla birlikte yok olurken Hz. Peygamber'in yaşadığı hayatın en ince ayrıntıları dahi unutulmamış ve nesilden nesile hem sözlü olarak hem de bilfiil taklit edilmek suretiyle aktarılarak bugünlere gelmiştir.
İmkan ve şartlar dolayısıyla Hz. Peygamber'in Medine'de geçirdiği on yıllık süreçte, geçmiş 53 yılla mukayese edilemeyecek zenginlikte bilgiler elde edilmiş ve bu bilgiler daha sonra kaynaklara işlenmiştir. Bu yüzden Hz. Peygamber'in 63 yıllık hayatı “günlük hayat” perspektifinden ele alındığında ömrünün son on yılını geçirdiği
Medine dönemi esas alınmak durumundadır.
Bu çalışmamız, Medine'deki günlük hayatının önemli bir kısmını geçirdiği Mescid-i Nebevî ile sınırlandırılmıştır.
Son ilahi din İslâm'ın güzide elçisi Hz. Peygamber, bi'setten itibaren Allah'tan aldığı vahyi, zerre kadar değiştirmeden dosdoğru bir şekilde tebliğ etmiştir.
Doğumundan vefatına kadar sabır, fedakârlık ve kararlılıkla yaşadığı örnek hayat ise bu tebliği taçlandırmıştır. Bir insanın yaşayabileceği en temiz, en doğru, en örnek hayat onun hayatıdır. Bu yüzdendir ki insanlık tarihi boyunca yaşanan nice önemli an, yazılan nice mühim eserler geçip giden zamanla birlikte yok olurken Hz. Peygamber'in yaşadığı hayatın en ince ayrıntıları dahi unutulmamış ve nesilden nesile hem sözlü olarak hem de bilfiil taklit edilmek suretiyle aktarılarak bugünlere gelmiştir.
İmkan ve şartlar dolayısıyla Hz. Peygamber'in Medine'de geçirdiği on yıllık süreçte, geçmiş 53 yılla mukayese edilemeyecek zenginlikte bilgiler elde edilmiş ve bu bilgiler daha sonra kaynaklara işlenmiştir. Bu yüzden Hz. Peygamber'in 63 yıllık hayatı “günlük hayat” perspektifinden ele alındığında ömrünün son on yılını geçirdiği
Medine dönemi esas alınmak durumundadır.
Bu çalışmamız, Medine'deki günlük hayatının önemli bir kısmını geçirdiği Mescid-i Nebevî ile sınırlandırılmıştır.