İbadet ve beşeri hayatla ilgili olarak Sünnet'in belirlediği prensipler itidali oluşturur. Esasen itidal, kul ve beşer olma arasında ince bir çizgiden ibarettir. Ancak ne bütünüyle kulluğu ön plana çıkarmak, ne de hepten dünyaya meyletmektir. Bilakis kulluğun beşeriyeti unutturmayacak bir seviyede yerine getirilmesi, beşeriyetin de kulluğu hatırdan çıkarmayacak boyutuyla yaşanması demektir. Sünnet, ibadet ve beşeri hayat boyutlarıyla bir bütündür. Dolayısıyla itidalin tam olarak anlamını bulması, bu boyutların bir bütün olarak Sünnet'in etkisine açık tutulmasına bağlıdır. Sünnet; düşünce, söz ve tavır olarak itidalin bir ifadesidir. Sünnet'e uymadan mutedil olmak mümkün değildir.
İbadet ve beşeri hayatla ilgili olarak Sünnet'in belirlediği prensipler itidali oluşturur. Esasen itidal, kul ve beşer olma arasında ince bir çizgiden ibarettir. Ancak ne bütünüyle kulluğu ön plana çıkarmak, ne de hepten dünyaya meyletmektir. Bilakis kulluğun beşeriyeti unutturmayacak bir seviyede yerine getirilmesi, beşeriyetin de kulluğu hatırdan çıkarmayacak boyutuyla yaşanması demektir. Sünnet, ibadet ve beşeri hayat boyutlarıyla bir bütündür. Dolayısıyla itidalin tam olarak anlamını bulması, bu boyutların bir bütün olarak Sünnet'in etkisine açık tutulmasına bağlıdır. Sünnet; düşünce, söz ve tavır olarak itidalin bir ifadesidir. Sünnet'e uymadan mutedil olmak mümkün değildir.