"Ihlamur Ağacı'nı benzeri aile dramlarından farklı kılan, yüzey gerçeğinin altında yatan iç uyumsuzluğu ve bu uyumsuzluğun neden olduğu gerilimi, büyük olaylara başvurmadan aktarabilmiş olmasıdır." -Sevda Şener- "Vüs'at O. Bener taşlama ve yergiyi, söz ve hareket güldürüsüne ilişkin tekniklerle yoğunarak, çağdaş Türkiye ortamının iç kapayıcı görünümünü, ince bir 'alay'a yönelen soyut darbelerle çizer. (...) yazarın, 'dil' nesnesini ilk kez görüyormuşçasına algılayarak, yapıtını 'dili daha bir dil kılma' yolunda yoğurma ustalığı, İpin Ucu'na üstünde titizlille durulması gereken bir sanat ürünü niteliği kazandırmaktadır." -Ayşegül Yüksel- Dost - Yaşamasız, Bay Muannit Sahtegi'nin Notları, Siyah-Beyaz, Mızıkalı Yürüyüş - Kara Tren, Buzul Çağının Virüsü'nden sonra, iki oyunu Ihlamur Ağacı ve İpin Ucu ile Vüs'at O.Bener yazını sürüyor.
"Ihlamur Ağacı'nı benzeri aile dramlarından farklı kılan, yüzey gerçeğinin altında yatan iç uyumsuzluğu ve bu uyumsuzluğun neden olduğu gerilimi, büyük olaylara başvurmadan aktarabilmiş olmasıdır." -Sevda Şener- "Vüs'at O. Bener taşlama ve yergiyi, söz ve hareket güldürüsüne ilişkin tekniklerle yoğunarak, çağdaş Türkiye ortamının iç kapayıcı görünümünü, ince bir 'alay'a yönelen soyut darbelerle çizer. (...) yazarın, 'dil' nesnesini ilk kez görüyormuşçasına algılayarak, yapıtını 'dili daha bir dil kılma' yolunda yoğurma ustalığı, İpin Ucu'na üstünde titizlille durulması gereken bir sanat ürünü niteliği kazandırmaktadır." -Ayşegül Yüksel- Dost - Yaşamasız, Bay Muannit Sahtegi'nin Notları, Siyah-Beyaz, Mızıkalı Yürüyüş - Kara Tren, Buzul Çağının Virüsü'nden sonra, iki oyunu Ihlamur Ağacı ve İpin Ucu ile Vüs'at O.Bener yazını sürüyor.