İslami kültürde Yusuf ile Züleyha, edebi bir tür olarak yer alır. Bu ikili üzerine yüzlerce kitap yazılmıştır. Allah'ın (c.c) kitabında yer verdiği Yusuf ve 'Vezirin Karısı'na müfessirlerin,tarihçilerin ve edebiyatçıların ilgisi yoğundur.
Özellikle edebi türler içerisinde Yusuf'tan daha çok Züleyha ön plana çıkarılır. Ve Züleyha'nın aşkı… Masum bir aşk … Karşılık bulmayan bir aşk… Bu aşk uğruna adanan bir ömür…
Ama bu aşkın günahın aşkı olduğu dile getirilmemiştir. Evli bir kadının kocasını hiçe sayarak eşini aldatma girişiminin çirkinliği aldatılmamıştır. Bu davranışın ahlaki olmadığı dillendirilmemiştir. Öyle ki Züleyha masu kabul edilir. Çünkü aşıktır! Halbuki meşru olmayan ve nikah eşliğinde gelişmeyen sevgi yada aşk, günah içerikli bir yaklaşımdır.
Bu ilahi kitaplar bu aşk tarzını ve yaklaşımını doğru bulmamışlardır. Bütün nebiler de ümmetlerini bu davranışlardan uzak olmaya çağırmışlardır. Kur'an ve son Nebi (s.a.v) de 'ahsenu'l-kasas' olarak bizim dikkatimize sunmaktadır Yusuf ile Züleyha'yı…
İslami kültürde Yusuf ile Züleyha, edebi bir tür olarak yer alır. Bu ikili üzerine yüzlerce kitap yazılmıştır. Allah'ın (c.c) kitabında yer verdiği Yusuf ve 'Vezirin Karısı'na müfessirlerin,tarihçilerin ve edebiyatçıların ilgisi yoğundur.
Özellikle edebi türler içerisinde Yusuf'tan daha çok Züleyha ön plana çıkarılır. Ve Züleyha'nın aşkı… Masum bir aşk … Karşılık bulmayan bir aşk… Bu aşk uğruna adanan bir ömür…
Ama bu aşkın günahın aşkı olduğu dile getirilmemiştir. Evli bir kadının kocasını hiçe sayarak eşini aldatma girişiminin çirkinliği aldatılmamıştır. Bu davranışın ahlaki olmadığı dillendirilmemiştir. Öyle ki Züleyha masu kabul edilir. Çünkü aşıktır! Halbuki meşru olmayan ve nikah eşliğinde gelişmeyen sevgi yada aşk, günah içerikli bir yaklaşımdır.
Bu ilahi kitaplar bu aşk tarzını ve yaklaşımını doğru bulmamışlardır. Bütün nebiler de ümmetlerini bu davranışlardan uzak olmaya çağırmışlardır. Kur'an ve son Nebi (s.a.v) de 'ahsenu'l-kasas' olarak bizim dikkatimize sunmaktadır Yusuf ile Züleyha'yı…