Yüce Allah'ın lütfu keremi ile İslam fıtratı üzere yaratıldı beşer. Aklın, idrakin, iradenin, ilmin, itikadın, siyasetin ve bütün özelliklerin, güzelliklerin bilgi kökleri kodlandı öz cevherine insanın.
O ki, Allah'ı Rab kabul edip tevhide bağlı kalacağına dair söz verdi ezelde, dier yaratıklara oranla üstün, keremli ve şeerfli kılındı evrende.
Onun için yaratıldı alem; içindekilerle birlikte, melekler bile... Yaratılışı sebepsiz değildi, bu nedenle yaratılış gayesi, takip edeceği yolu, yapacağı görevi, örnek alacağı ve izinden gideceği rehberi de bildirdi kendisine. Buna göre; gayesi Allah'a kulluk, yolu sırat-ı mustakim, görevi fitne, fesat bitinceye ve insanlar huzur buluncaya kadar, insan hakları esaslı adil bir siyasetle iyilikleri emretmek, kötülükleri yasaklamaktı.
İtikadi, ameli, ahlaki, ictimai fonksiyonları yanında; dışa hükmeden ana kumanda merkezi itkad, davranış kültürü ve yönetim sanatı olan siyaset gibi önemli iki özelliği öne çıkaran öznel ve sosyal bir varlıktı insan. O, Allah katında çok kıymetliydi, fakat kalıbıyla değil, Allah'ın içine üflediği ruhu ile.
Yüce Allah'ın lütfu keremi ile İslam fıtratı üzere yaratıldı beşer. Aklın, idrakin, iradenin, ilmin, itikadın, siyasetin ve bütün özelliklerin, güzelliklerin bilgi kökleri kodlandı öz cevherine insanın.
O ki, Allah'ı Rab kabul edip tevhide bağlı kalacağına dair söz verdi ezelde, dier yaratıklara oranla üstün, keremli ve şeerfli kılındı evrende.
Onun için yaratıldı alem; içindekilerle birlikte, melekler bile... Yaratılışı sebepsiz değildi, bu nedenle yaratılış gayesi, takip edeceği yolu, yapacağı görevi, örnek alacağı ve izinden gideceği rehberi de bildirdi kendisine. Buna göre; gayesi Allah'a kulluk, yolu sırat-ı mustakim, görevi fitne, fesat bitinceye ve insanlar huzur buluncaya kadar, insan hakları esaslı adil bir siyasetle iyilikleri emretmek, kötülükleri yasaklamaktı.
İtikadi, ameli, ahlaki, ictimai fonksiyonları yanında; dışa hükmeden ana kumanda merkezi itkad, davranış kültürü ve yönetim sanatı olan siyaset gibi önemli iki özelliği öne çıkaran öznel ve sosyal bir varlıktı insan. O, Allah katında çok kıymetliydi, fakat kalıbıyla değil, Allah'ın içine üflediği ruhu ile.