Bir kadın
Orospu da olur hiç fark etmez
Beni yeniden doğurmaya razı olsa bile
Hani dedikleri gibi
Dünya çok küçük
ya da
Yeniden yaşamaya değecek hiçbir şey yok bu hayatta
ve kimin tekrarıyım ben
Yanıtı imkansız sorulara iliştirilmiş
Kaç bin yüzün türevidir
Aynada gördüğüm bu çirkinlik
ve güneşi bütün kavuruculuğuyla
Keşfedeceği söylenen o kaşif
Ben değilim
İşte yine gizleniyorum kendi sıkıcı mısralarıma
hiçbir yerde olmadığımı bilmeyeyim diye
Ey hayat
Aslında boş laftır bu mısralar
Kendi kendime mırıldanışlarım
kendi kendimi duyabilmek içindir sadece
Özetle aslolan "Halihazırdaki verili dünyada geçerli olsa da varlığa uygulanamayan günlük dili varlığa uygun hale getirmek suretiyle özgürleştirmesi, hakikaten 'varlığın evi' haline getir"ebilmesidir. Bu genl unsur dışında şiir için belli biçem ve yapı önerilerinde bulunmak olmamalıdır poetikanın işi. Çünkü şiir varlığın güzelliğinin dolayısıyla hakikatinin dile geldiği mecradır ve bu yüzden her hakiki şiir kendi biçem ve yapısını zaten dayatacaktır şairine. O halde bütün şiirler için geçerli bir biçem ve yapı formülü önermek hariçten gazel okumaktan öteye geçmez. Hakiki bir şiir klasik bir divan şiiri olarak tamamen sıkı sıkıya belli bir şiir literatürünün kurallarına uygun olarak da ortaya çıkabilir; nesir biçiminde de. önemli olan sözünü dilin günlük kullanımının ve dilbilgisinin tahakkümünün etkisinde kalmadan söyleyebilmesidir.
Bir kadın
Orospu da olur hiç fark etmez
Beni yeniden doğurmaya razı olsa bile
Hani dedikleri gibi
Dünya çok küçük
ya da
Yeniden yaşamaya değecek hiçbir şey yok bu hayatta
ve kimin tekrarıyım ben
Yanıtı imkansız sorulara iliştirilmiş
Kaç bin yüzün türevidir
Aynada gördüğüm bu çirkinlik
ve güneşi bütün kavuruculuğuyla
Keşfedeceği söylenen o kaşif
Ben değilim
İşte yine gizleniyorum kendi sıkıcı mısralarıma
hiçbir yerde olmadığımı bilmeyeyim diye
Ey hayat
Aslında boş laftır bu mısralar
Kendi kendime mırıldanışlarım
kendi kendimi duyabilmek içindir sadece
Özetle aslolan "Halihazırdaki verili dünyada geçerli olsa da varlığa uygulanamayan günlük dili varlığa uygun hale getirmek suretiyle özgürleştirmesi, hakikaten 'varlığın evi' haline getir"ebilmesidir. Bu genl unsur dışında şiir için belli biçem ve yapı önerilerinde bulunmak olmamalıdır poetikanın işi. Çünkü şiir varlığın güzelliğinin dolayısıyla hakikatinin dile geldiği mecradır ve bu yüzden her hakiki şiir kendi biçem ve yapısını zaten dayatacaktır şairine. O halde bütün şiirler için geçerli bir biçem ve yapı formülü önermek hariçten gazel okumaktan öteye geçmez. Hakiki bir şiir klasik bir divan şiiri olarak tamamen sıkı sıkıya belli bir şiir literatürünün kurallarına uygun olarak da ortaya çıkabilir; nesir biçiminde de. önemli olan sözünü dilin günlük kullanımının ve dilbilgisinin tahakkümünün etkisinde kalmadan söyleyebilmesidir.