Rudi Paret klasik oryantalist geleneğinin Kur'an hakkındaki tezlerine hayli mesafeli duran eleştirel bir yaklaşıma sahiptir. Bu yaklaşımın tipik örneklerinden bazıları şunlardır: a) Kur'an vahyi daha başlangıcından itibaren yazı ile kaydedildiğinden metnin intikali ile ilgili sprekülasyonlar temelsizdir. b) Kur'an'daki hakikat öğretisinin derinliği basit analizler ile kavranamaz. c) Kadınların ruhlarının olmadığı iddiasını doğrulayan hiçbir beyan Kur'an'da yer almaz. Kitapta yer alan ikinci çalışma sembolizmin İslam'daki yerini tespite yönelir. Paret'e göre, İslam, bireysel ve toplumsal yaşam alanının tamamını kapsamı içine almakta ve bu alanda tüm faaliyetleri, aktiviteleri dinle ilişkilendirilmektedir. Ayrıca İslam'da Tanrı inancı sağlam bir tevhid anlayışına sahip olup, mitossuz ve gizli dinsel törenleri yoktur, ibadet öğretileri oldukça basittir. İnananların birliği temelde demokratik, hiyerarşisi olmayan bir yapıdadır. Her şeyin açık, mantıksal ve gerçekçi olduğu yerde sembol daha az anlamlı olmaktadır.
Rudi Paret klasik oryantalist geleneğinin Kur'an hakkındaki tezlerine hayli mesafeli duran eleştirel bir yaklaşıma sahiptir. Bu yaklaşımın tipik örneklerinden bazıları şunlardır: a) Kur'an vahyi daha başlangıcından itibaren yazı ile kaydedildiğinden metnin intikali ile ilgili sprekülasyonlar temelsizdir. b) Kur'an'daki hakikat öğretisinin derinliği basit analizler ile kavranamaz. c) Kadınların ruhlarının olmadığı iddiasını doğrulayan hiçbir beyan Kur'an'da yer almaz. Kitapta yer alan ikinci çalışma sembolizmin İslam'daki yerini tespite yönelir. Paret'e göre, İslam, bireysel ve toplumsal yaşam alanının tamamını kapsamı içine almakta ve bu alanda tüm faaliyetleri, aktiviteleri dinle ilişkilendirilmektedir. Ayrıca İslam'da Tanrı inancı sağlam bir tevhid anlayışına sahip olup, mitossuz ve gizli dinsel törenleri yoktur, ibadet öğretileri oldukça basittir. İnananların birliği temelde demokratik, hiyerarşisi olmayan bir yapıdadır. Her şeyin açık, mantıksal ve gerçekçi olduğu yerde sembol daha az anlamlı olmaktadır.