Tevhid: Allah Teala'nın Vahid ism-i şerifi ve yüce sıfatı tevhidin özünü ve tamamını ifade ettiği için, geniş bir manaya sahiptir. Bu geniş manayı şu şekilde özetlemek mümkündür.
Zatında birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Sıfatlarında birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Fiillerinde (işlerinde) birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Hükümlerinde birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Hükümlerinde birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur.
Mülkünde birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Tevhid'in esası budur ki, müşrik ve kafirlerin Allah'ın varlığını ve hatta bir olduğunu kabul etmeleri tevhid değildir. Çünkü onlar Allah'ın varlığını ve bir olduğunu kabul etmekle beraber sıfatlarına fiillerine ve hükmüne ortak koşuyorlar.
Onun için Hz. Muhammed'in risaletini kabul etmemek, aynı zamanda Allah'ın bazı sıfat, fiil ve hükmünü da kabul etmemek olduğundan müşrik olmak için yeterli sebebtir.
Tevhid: Allah Teala'nın Vahid ism-i şerifi ve yüce sıfatı tevhidin özünü ve tamamını ifade ettiği için, geniş bir manaya sahiptir. Bu geniş manayı şu şekilde özetlemek mümkündür.
Zatında birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Sıfatlarında birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Fiillerinde (işlerinde) birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Hükümlerinde birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Hükümlerinde birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur.
Mülkünde birdir, tektir, benzeri ve ortağı yoktur. Tevhid'in esası budur ki, müşrik ve kafirlerin Allah'ın varlığını ve hatta bir olduğunu kabul etmeleri tevhid değildir. Çünkü onlar Allah'ın varlığını ve bir olduğunu kabul etmekle beraber sıfatlarına fiillerine ve hükmüne ortak koşuyorlar.
Onun için Hz. Muhammed'in risaletini kabul etmemek, aynı zamanda Allah'ın bazı sıfat, fiil ve hükmünü da kabul etmemek olduğundan müşrik olmak için yeterli sebebtir.