Her dil, bünyesinde, için'de geliştiği kültür sahasının tecrübe mirasını saklar. İlahi vahyin son halkasını oluşturan Kur'an da, nazil olduğu dönemin ilk muhataplarının dilini bir iletişim aracı olarak kullanmıştır. Bu bağlamda hitap ve mesajlarını dilsel bir zemin üzerinden muhataplarına ulaştıran Kur'an'ın anlaşılması ve yorumlanmasında kullandığı dilin özelliklerine vakıf olmak bir hayli önem arzetmektedir.
Birçok dilde olduğu gibi Arap dilinin de kendisine has birtakım dilsel olguları var olup, geçmişte ve günümüzde araştırmacıları sözkonusu konuları incelemeye sevketmiştir. Bu bağlamda Arap dilinin diğer dillerden farklı kendine has olan dilsel olgularından bir tanesi de ezdad olgusudur. Bir lafzın iki zıt anlama delalet etmesi anlamına gelen ezdad, Arap dilinde bariz bir şekilde yer alarak yansımaları Kur'an'a kadar uzanmış, bu çerçevede konuyla ilgili birçok ameli ve nazari araştırma yapılmıştır.
Her dil, bünyesinde, için'de geliştiği kültür sahasının tecrübe mirasını saklar. İlahi vahyin son halkasını oluşturan Kur'an da, nazil olduğu dönemin ilk muhataplarının dilini bir iletişim aracı olarak kullanmıştır. Bu bağlamda hitap ve mesajlarını dilsel bir zemin üzerinden muhataplarına ulaştıran Kur'an'ın anlaşılması ve yorumlanmasında kullandığı dilin özelliklerine vakıf olmak bir hayli önem arzetmektedir.
Birçok dilde olduğu gibi Arap dilinin de kendisine has birtakım dilsel olguları var olup, geçmişte ve günümüzde araştırmacıları sözkonusu konuları incelemeye sevketmiştir. Bu bağlamda Arap dilinin diğer dillerden farklı kendine has olan dilsel olgularından bir tanesi de ezdad olgusudur. Bir lafzın iki zıt anlama delalet etmesi anlamına gelen ezdad, Arap dilinde bariz bir şekilde yer alarak yansımaları Kur'an'a kadar uzanmış, bu çerçevede konuyla ilgili birçok ameli ve nazari araştırma yapılmıştır.