“Mahmut Ragıp Gazimihal'den Seçme Müzik Makaleleri” kitabı iki ciltten oluşmaktadır. Birinci ciltte “Biyografiler”, ikinci ciltte ise “Müzik Kültürü” ile ilgili yazılar yer almaktadır. Bu makaleler Osmanlıca'dan Türkçe'ye çevrilerek araştırmacıların kullanımına sunulmuştur.
…Oldukça çalışkan ve üretken olduğu bilinen Gazimihal, Türk müzik tarihçiliğinin ana kaynaklarından biri olmuş ve kendinden sonra gelen kuşağa aktarılan bilgilerin eşiği durumuna gelmiştir. Türk müzik tarihçiliğinde onun aşılamamasının nedeni, yazarlarımızın Gazimihal'den önceki kaynaklara ulaşmak için yeterli çaba harcamamaları ve onun bıraktığı yerden müzik tarihçiliğinin geliştirilememiş olmasıdır… Onun makaleleri bize coğrafyamızdaki müzik serüvenini, çalgıların tarihini, müzik eğitimini, özellikle halk oyunları ve folklor araştırmalarını oldukça dikkatli ve kendine özgü diliyle aktarır.
…Ülkemizde günümüzde var olan müzik tartışmalarının aynısının yaklaşık yüz yıl önce de var olduğunu görmek biz yeni kuşaklar için oldukça acıdır. Müzikte doğu-batı kavgası, eğitim sistemi önerileri, yıllardır tartışılan ama çözüm bulunmamış olan temel konulara Gazimihal'in değinmiş olduğunu görmek ve aradan geçen zaman içinde bu konulardan bazılarının hala çözümlenmemiş olması kuşkusuz okuyuculara önemli dersler verecek mahiyettedir…
…Eski yazıyı öğrenerek, kütüphanede araştırma yaparak ciddi ve kalıcı eserler üretmek, günümüzün popüler medya ve iletişim destekli hızlı ve kaynağı belli olmayan bilgi üretimine en güzel cevabı teşkil etmektedir…
- Prof. Dr. Cihat Aşkın, Keman Sanatçısı
“Mahmut Ragıp Gazimihal'den Seçme Müzik Makaleleri” kitabı iki ciltten oluşmaktadır. Birinci ciltte “Biyografiler”, ikinci ciltte ise “Müzik Kültürü” ile ilgili yazılar yer almaktadır. Bu makaleler Osmanlıca'dan Türkçe'ye çevrilerek araştırmacıların kullanımına sunulmuştur.
…Oldukça çalışkan ve üretken olduğu bilinen Gazimihal, Türk müzik tarihçiliğinin ana kaynaklarından biri olmuş ve kendinden sonra gelen kuşağa aktarılan bilgilerin eşiği durumuna gelmiştir. Türk müzik tarihçiliğinde onun aşılamamasının nedeni, yazarlarımızın Gazimihal'den önceki kaynaklara ulaşmak için yeterli çaba harcamamaları ve onun bıraktığı yerden müzik tarihçiliğinin geliştirilememiş olmasıdır… Onun makaleleri bize coğrafyamızdaki müzik serüvenini, çalgıların tarihini, müzik eğitimini, özellikle halk oyunları ve folklor araştırmalarını oldukça dikkatli ve kendine özgü diliyle aktarır.
…Ülkemizde günümüzde var olan müzik tartışmalarının aynısının yaklaşık yüz yıl önce de var olduğunu görmek biz yeni kuşaklar için oldukça acıdır. Müzikte doğu-batı kavgası, eğitim sistemi önerileri, yıllardır tartışılan ama çözüm bulunmamış olan temel konulara Gazimihal'in değinmiş olduğunu görmek ve aradan geçen zaman içinde bu konulardan bazılarının hala çözümlenmemiş olması kuşkusuz okuyuculara önemli dersler verecek mahiyettedir…
…Eski yazıyı öğrenerek, kütüphanede araştırma yaparak ciddi ve kalıcı eserler üretmek, günümüzün popüler medya ve iletişim destekli hızlı ve kaynağı belli olmayan bilgi üretimine en güzel cevabı teşkil etmektedir…
- Prof. Dr. Cihat Aşkın, Keman Sanatçısı