Marifetüllah Allah (c.c.) Hazretleri Mübarek Sıfatları Güzel İsimleri Hikmetli Fiilleri Esma-i Hüsna Fazileti ve Havassı. Bu kitabın yazılış gayesi Ümmet-i Muhammed'in seçkin ve hayırlı evlâdına Amentü duasında geçen Âmentü billahi "Ben Allah'a inandım" cümlesini açıklamaktır.... Zaten insanlığın yaratılış gayesi de bu değil mi? Cenâb-ı Allah Kuran-ı Kerimde; "Cinleri ve insanları ancak (beni tanısınlar ve) bana ibâdet etsinler diye yarattım." buyurmaktır. Cenâb-ı Allah'a ibadet edebilmek için onu tanımak gerek... Bir insan, Cenâb-ı Allah'ı sıfat ve isimleriyle tanıdığı ölçüde ondan korkar, onu sever ve ona ibadet eder. Zira Cenâb-ı Allah başka bir ayeti kerimede "Allâh'dan,kulları içinde, sadece alimler korkar." buyurmaktadırlar. Cenâb-ı Allah'dan gerçekten korkmak ve ona candan, gönülden isteyerek ibadet edebilmek ve onun rızâsını kazanabilmek için Onu mutlaka mübarek sıfat ve güzel isimleriyle iyi tanımak ve hatta sadece bu sıfat ve isimler ile kalmamak ve Onu mükâşefe yolu ile hak-kalyakıyn ve aynel-yakıyn bilmek ve tanımak gerek...
Marifetüllah Allah (c.c.) Hazretleri Mübarek Sıfatları Güzel İsimleri Hikmetli Fiilleri Esma-i Hüsna Fazileti ve Havassı. Bu kitabın yazılış gayesi Ümmet-i Muhammed'in seçkin ve hayırlı evlâdına Amentü duasında geçen Âmentü billahi "Ben Allah'a inandım" cümlesini açıklamaktır.... Zaten insanlığın yaratılış gayesi de bu değil mi? Cenâb-ı Allah Kuran-ı Kerimde; "Cinleri ve insanları ancak (beni tanısınlar ve) bana ibâdet etsinler diye yarattım." buyurmaktır. Cenâb-ı Allah'a ibadet edebilmek için onu tanımak gerek... Bir insan, Cenâb-ı Allah'ı sıfat ve isimleriyle tanıdığı ölçüde ondan korkar, onu sever ve ona ibadet eder. Zira Cenâb-ı Allah başka bir ayeti kerimede "Allâh'dan,kulları içinde, sadece alimler korkar." buyurmaktadırlar. Cenâb-ı Allah'dan gerçekten korkmak ve ona candan, gönülden isteyerek ibadet edebilmek ve onun rızâsını kazanabilmek için Onu mutlaka mübarek sıfat ve güzel isimleriyle iyi tanımak ve hatta sadece bu sıfat ve isimler ile kalmamak ve Onu mükâşefe yolu ile hak-kalyakıyn ve aynel-yakıyn bilmek ve tanımak gerek...