1980'lerle birlikte yükselişe geçen, gündelik yaşamın önemli bir parçası haline gelen tasarım olgusunu -teorisi, pratiği ve söylemi-, belli sürekliliklerle birlikte tarihin diğer dönemlerinden farklılaştıran özellikler; neoliberal politik yönlimlerin belirdiği 1970'lerin ikinci yarısından itibaren gündeme gelen ve 1980'lerde hız kazanan, esnek birikim modeline dayalı, küresel nitelikli geç-kapitalist tüketim toplumunun özellikleri ile bağlantılıdır. Türketimin yaygınlık kazanması, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin gelişmesi ve bununla bağlantılı olarak "imajın gerçeklik üzerinde hakimiyet kazanması", toplumsal yapının ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel tüm düzeylerinde küresel bir ağ yapılanmısının öne çıkması, "geç kapitalist toplumun kültürel mantığı" olarak postmodern kültürün öne çıkması, pop kültür ile yüksek kültür arasındaki makasın popüler kültür lehine açılması, tüketim kültürü ve pazarlama ile iç içe geçen tasarımın gündelik hayat içinde önemli bir yere oturması, estetik, tasarım ve pazarlama süreçlerinin iç içe geçmesi gibi olgular; geç kapitalist toplumun gündelik yaşamını karakterize eden olgular olarak öne çıkmaktadır. Tüm bu oluşumlarla bağlantısı içinde yirminci yüzyılın sonundan itibaren tasarım olgusu; değişen üretim yapısı, tüketim özellikleri, enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte farklılaşmış; medya ile birlikte yeni dünya düzeninin temel aktörlerinden biri haline gelmiştir. Kitap, değişen bu koşullarla eşgüdüm içinde farklılaşan medya ve tasarım ilişkisini anlamaya çalışmaktadır.
1980'lerle birlikte yükselişe geçen, gündelik yaşamın önemli bir parçası haline gelen tasarım olgusunu -teorisi, pratiği ve söylemi-, belli sürekliliklerle birlikte tarihin diğer dönemlerinden farklılaştıran özellikler; neoliberal politik yönlimlerin belirdiği 1970'lerin ikinci yarısından itibaren gündeme gelen ve 1980'lerde hız kazanan, esnek birikim modeline dayalı, küresel nitelikli geç-kapitalist tüketim toplumunun özellikleri ile bağlantılıdır. Türketimin yaygınlık kazanması, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin gelişmesi ve bununla bağlantılı olarak "imajın gerçeklik üzerinde hakimiyet kazanması", toplumsal yapının ekonomik, politik, teknolojik ve kültürel tüm düzeylerinde küresel bir ağ yapılanmısının öne çıkması, "geç kapitalist toplumun kültürel mantığı" olarak postmodern kültürün öne çıkması, pop kültür ile yüksek kültür arasındaki makasın popüler kültür lehine açılması, tüketim kültürü ve pazarlama ile iç içe geçen tasarımın gündelik hayat içinde önemli bir yere oturması, estetik, tasarım ve pazarlama süreçlerinin iç içe geçmesi gibi olgular; geç kapitalist toplumun gündelik yaşamını karakterize eden olgular olarak öne çıkmaktadır. Tüm bu oluşumlarla bağlantısı içinde yirminci yüzyılın sonundan itibaren tasarım olgusu; değişen üretim yapısı, tüketim özellikleri, enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte farklılaşmış; medya ile birlikte yeni dünya düzeninin temel aktörlerinden biri haline gelmiştir. Kitap, değişen bu koşullarla eşgüdüm içinde farklılaşan medya ve tasarım ilişkisini anlamaya çalışmaktadır.