Melodramatik İmgelem Yeşilçam'dan Yeni Türk Sinemasına

Stok Kodu:
9786056249068
Boyut:
15.00x23.00
Sayfa Sayısı:
173
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
9786056249068
395138
Melodramatik İmgelem
Melodramatik İmgelem Yeşilçam'dan Yeni Türk Sinemasına
17.00

Yeşilçam'dan Yeni Türk Sinemasına Melodramatik İmgelem başlıklı bu kitap ister bir tür, ister kip isterse imgelem denilsin, melodramın Yeşilçam filmlerinden Yeni Türk sinemasına dek olan evrimini, dönüşümünü, yeni tür ve formatlara eklemlenişini, geçmişini anımsayışını konu ediniyor. Sinema türleri içinde özgün bir yeri olan melodram, gerçekte her türe sızan, eklemlene eklemlendiği yapıyı dönüştüren ve onunla kendisi de dönüşen, kendi geçmişini anımsayan nostaljik bir kip, bir anlatım ve imgelem tarzıdır. Türk sinemasında sözlü anlatı geleneklerinden doğan batılı formlar ve farklı anlatım tarzlarıyla harmanlanan melodramın özgün biçimi Yeşilçam'da oluşturulur. 1960'lı yıllarda doruğuna çıkan melodram, 1975'ten sonra Türk sinemasında yaşanan krizle birlikte yerini farklı filmlere bırakırsa da varlığını bir imgelem tarzı olarak devam ettirir. Televizyon dizilerinde ve reklamlarda da bir anlatım tarzı olarak dolaşıma sokulan melodram, günümüzde yalnızca popüler filmlerde değil, aynı zamanda Zeki Ökten'in romantik ve politik filmlerinde, Nuri Bilge Ceylan ve Zeki Demirkubuz'un sanat filmlerinde de görünür. Melodram nasıl bir tür ve anlatım tarzıdır? Melodramatik kip, diğer türlere nasıl sızar, onları nasıl değiştirir, onlarla birlikte nasıl değişir, dönüşür? 2000'li yıllarda Gönderilmemiş Mektuplar filminde olduğu gibi melodram, kendi Yeşilçam geçmişini nasıl anımsar? Yeşilçam, İklimler, Üç Maymun, Masumiyet, Üçüncü Sayfa, Kader gibi filmler örneğinde Yeni Türk sinemasında nasıl görünür, neyi anlatmak için işbaşındadır? Elinizde tuttuğunuz kitap, bu sorulara yanıt vermeyi amaçlamaktadır.

Yeşilçam'dan Yeni Türk Sinemasına Melodramatik İmgelem başlıklı bu kitap ister bir tür, ister kip isterse imgelem denilsin, melodramın Yeşilçam filmlerinden Yeni Türk sinemasına dek olan evrimini, dönüşümünü, yeni tür ve formatlara eklemlenişini, geçmişini anımsayışını konu ediniyor. Sinema türleri içinde özgün bir yeri olan melodram, gerçekte her türe sızan, eklemlene eklemlendiği yapıyı dönüştüren ve onunla kendisi de dönüşen, kendi geçmişini anımsayan nostaljik bir kip, bir anlatım ve imgelem tarzıdır. Türk sinemasında sözlü anlatı geleneklerinden doğan batılı formlar ve farklı anlatım tarzlarıyla harmanlanan melodramın özgün biçimi Yeşilçam'da oluşturulur. 1960'lı yıllarda doruğuna çıkan melodram, 1975'ten sonra Türk sinemasında yaşanan krizle birlikte yerini farklı filmlere bırakırsa da varlığını bir imgelem tarzı olarak devam ettirir. Televizyon dizilerinde ve reklamlarda da bir anlatım tarzı olarak dolaşıma sokulan melodram, günümüzde yalnızca popüler filmlerde değil, aynı zamanda Zeki Ökten'in romantik ve politik filmlerinde, Nuri Bilge Ceylan ve Zeki Demirkubuz'un sanat filmlerinde de görünür. Melodram nasıl bir tür ve anlatım tarzıdır? Melodramatik kip, diğer türlere nasıl sızar, onları nasıl değiştirir, onlarla birlikte nasıl değişir, dönüşür? 2000'li yıllarda Gönderilmemiş Mektuplar filminde olduğu gibi melodram, kendi Yeşilçam geçmişini nasıl anımsar? Yeşilçam, İklimler, Üç Maymun, Masumiyet, Üçüncü Sayfa, Kader gibi filmler örneğinde Yeni Türk sinemasında nasıl görünür, neyi anlatmak için işbaşındadır? Elinizde tuttuğunuz kitap, bu sorulara yanıt vermeyi amaçlamaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat