Çobanoğlu, bu belgesel nitelikteki fotoğraf projesinin temelinde, özgürlük probleminin tartışılmasının yattığını söylüyor. ‘‘Metroda yaşayanların şehirde kendilerini özgürce ifade etmeleri mümkün değil. Kendilerini böyle ifade edebiliyorlar. New York'ta, şehrin üstünde var olamıyorlar çünkü.’’ Çobanoğlu'na göre bu insanlar, normal hayatta kendilerini ifade etme şansı bulamıyorlar. New York, sekiz buçuk milyon insanın yaşadığı çok büyük, koşan bir metropol. ‘‘Yukarıda kimse durup bu evsizlere bakmıyor. Zaten aşağıdakilerin o ruh hali, felsefesi ve yaşama biçimi yukarıda, caddelerde varlık bulamaz.’’ Metroda yaşayanlar uyuşturucu almak için bile gecenin karanlığına sığınarak birkaç dakikalığına caddelere çıkıyorlar. Çobanoğlu onları ‘‘Yaşayan ölüler’’ olarak niteliyor.
Çobanoğlu, bu belgesel nitelikteki fotoğraf projesinin temelinde, özgürlük probleminin tartışılmasının yattığını söylüyor. ‘‘Metroda yaşayanların şehirde kendilerini özgürce ifade etmeleri mümkün değil. Kendilerini böyle ifade edebiliyorlar. New York'ta, şehrin üstünde var olamıyorlar çünkü.’’ Çobanoğlu'na göre bu insanlar, normal hayatta kendilerini ifade etme şansı bulamıyorlar. New York, sekiz buçuk milyon insanın yaşadığı çok büyük, koşan bir metropol. ‘‘Yukarıda kimse durup bu evsizlere bakmıyor. Zaten aşağıdakilerin o ruh hali, felsefesi ve yaşama biçimi yukarıda, caddelerde varlık bulamaz.’’ Metroda yaşayanlar uyuşturucu almak için bile gecenin karanlığına sığınarak birkaç dakikalığına caddelere çıkıyorlar. Çobanoğlu onları ‘‘Yaşayan ölüler’’ olarak niteliyor.