John Berger: “Resme dair konuşurken bile hikayelerle içli dışlıydım.”
Yazarın Fırçası: William Blake, Dante Gabriel Rossetti, William Morris
Richard Kearney: Hikayeler Nereden Gelir?
Edebiyatımızın önde gelen dergilerinden Notos, yaptığı bütün yazar dosyalarını kalıcı bir kaynağa dönüştüren anlayışıyla bu sayıda James Joyce'a yöneliyor. Antik çağ için Homeros neyse modern çağ için Joyce oydu. Dublinliler'de İrlanda'yı yeniden yaratmış, Sanatçının Portresi'nde yurtsuzlaşan modern sanatçının zihin dünyasını resmetmiş, Ulysses'le romanın ve bireyin dünyasının sınırlarını ve sınırsızlığını göstermiş, onlarca dili iç içe ördüğü, yerel ile evrenselin kesiştiği Finnegans Wake'le dilin, düşüncenin, tarihin biçimlenebilirliğine dair olanakların sonsuzluğunu ilan etmiştir. Notos'un Joyce dosyası “Sanatçının Evreni”ni baştan sona kat ediyor. Dosyada Declan Kiberd, Armağan Ekici, Gülden Hatipoğlu, Meltem Gürle, Colm Tóibín, William York Tindall ve Colin MacCabe'in yazıları yer alıyor. Ömer Faruk Yaman ve Seda Mit de çizimleriyle dosyaya katkıda bulunuyor.
Notos'un bu sayısının söyleşisi Görme Biçimleri isimli kışkırtıcı televizyon programı ve kitabıyla bir nesli radikalleştirmiş romancı ve sanat eleştirmeni John Berger ile hikâyeler, köy yaşamı ve sanat üstüne.
Sırma Köksal okunmasını zorunlu gördüğü kitapları Bir Yazarın Seçtikleri bölümünde; Müge İplikçi de en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos'a anlatıyor. Kemal Varol ve Şener Özmen kısa sorulara kısa yanıtlarla kendi yazarlık serüvenlerini ve yayımlanan son kitaplarını anlatıyor.
Notos'un bu sayısında öyküleriyle yer alan yazarlar: Lorrie Moore, Murathan Mungan, Neslihan Önderoğlu, Kadire Bozkurt, Turan Erden, Mustafa Orman, Cem Kertiş, Fatih Mert.
John Berger: “Resme dair konuşurken bile hikayelerle içli dışlıydım.”
Yazarın Fırçası: William Blake, Dante Gabriel Rossetti, William Morris
Richard Kearney: Hikayeler Nereden Gelir?
Edebiyatımızın önde gelen dergilerinden Notos, yaptığı bütün yazar dosyalarını kalıcı bir kaynağa dönüştüren anlayışıyla bu sayıda James Joyce'a yöneliyor. Antik çağ için Homeros neyse modern çağ için Joyce oydu. Dublinliler'de İrlanda'yı yeniden yaratmış, Sanatçının Portresi'nde yurtsuzlaşan modern sanatçının zihin dünyasını resmetmiş, Ulysses'le romanın ve bireyin dünyasının sınırlarını ve sınırsızlığını göstermiş, onlarca dili iç içe ördüğü, yerel ile evrenselin kesiştiği Finnegans Wake'le dilin, düşüncenin, tarihin biçimlenebilirliğine dair olanakların sonsuzluğunu ilan etmiştir. Notos'un Joyce dosyası “Sanatçının Evreni”ni baştan sona kat ediyor. Dosyada Declan Kiberd, Armağan Ekici, Gülden Hatipoğlu, Meltem Gürle, Colm Tóibín, William York Tindall ve Colin MacCabe'in yazıları yer alıyor. Ömer Faruk Yaman ve Seda Mit de çizimleriyle dosyaya katkıda bulunuyor.
Notos'un bu sayısının söyleşisi Görme Biçimleri isimli kışkırtıcı televizyon programı ve kitabıyla bir nesli radikalleştirmiş romancı ve sanat eleştirmeni John Berger ile hikâyeler, köy yaşamı ve sanat üstüne.
Sırma Köksal okunmasını zorunlu gördüğü kitapları Bir Yazarın Seçtikleri bölümünde; Müge İplikçi de en çok etkilendiği yazarı nedenleriyle birlikte Notos'a anlatıyor. Kemal Varol ve Şener Özmen kısa sorulara kısa yanıtlarla kendi yazarlık serüvenlerini ve yayımlanan son kitaplarını anlatıyor.
Notos'un bu sayısında öyküleriyle yer alan yazarlar: Lorrie Moore, Murathan Mungan, Neslihan Önderoğlu, Kadire Bozkurt, Turan Erden, Mustafa Orman, Cem Kertiş, Fatih Mert.