Türkiye'de modern sanat tarihinin kurucusu olan Mazhar Şevket İprişoğlu'nun 5 Mayıs 2008'de 100 yaşına basması nedeniyle bir sergi açmayı düşünmem öncelikle kendisine, yazdıklarına karşı duyduğum önkoşulsuz saygıdan, hayranlıktan kaynaklanıyor. Onun sadece sanat tarihini değil, film, fotoğraf, resim gibi yaratıcı alanları da kapsayan çalışmalarını, düşünce dünyasını, Türk modernizmi açısından öncesi-sonrası olmayan özgün bir duruş olarak yorumlamak abartı olmayacaktır. Bu duruş kendisini Osmanlı'dan Cumhuriyet Dönemi'ne geçişteki sancılı dönemde şekillendirmiştir...
Türkiye'de modern sanat tarihinin kurucusu olan Mazhar Şevket İprişoğlu'nun 5 Mayıs 2008'de 100 yaşına basması nedeniyle bir sergi açmayı düşünmem öncelikle kendisine, yazdıklarına karşı duyduğum önkoşulsuz saygıdan, hayranlıktan kaynaklanıyor. Onun sadece sanat tarihini değil, film, fotoğraf, resim gibi yaratıcı alanları da kapsayan çalışmalarını, düşünce dünyasını, Türk modernizmi açısından öncesi-sonrası olmayan özgün bir duruş olarak yorumlamak abartı olmayacaktır. Bu duruş kendisini Osmanlı'dan Cumhuriyet Dönemi'ne geçişteki sancılı dönemde şekillendirmiştir...